جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷

طهماسب صلح جو:

فضای طنز سریال «بیدارباش» شبیه اخراجی هاست

جنگ بازی

سینماپرس-گروه تلویزیون: طهماسب صلح جو، منتقد سینما و تلویزیون گفت: برخی سریال ها همچون دستمال کاغذی یک بار مصرف هستند و همان یک بار دیدن برای آنها کافی است و در آنها ایده جدیدی دیده نمی شود و اغلب شبیه به یکدیگر هستند.<BR>

طهماسب صلح جو، منتقد سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس درخصوص ارزیابی کیفی سریال «بیدارباش» اظهار داشت: فضای ساختن سریال ها در قالب طنز جنگی شبیه به یکدیگر است و فضای سریال بیدار باش و طنزهایش نیز شباهت بسیاری به اخراجی ها دارد و ایده جدید در آن کم است.

وی تصریح کرد: الگوبرداری از کارهای دیگران تنها برای جذب مخاطب تلویزیونی صورت می گیرد. تاکنون که چند قسمت از این سریال بر روی آنتن رفته احساس من این است که حرفی برای گفتن ندارد و تنها با استفاده از فضای طنز و خنده دارش مخاطب جذب می کند.

صلح جو با اشاره به اینکه برخی اثرها به قدری جذاب است که در ذهن مخاطب ماندگار می شود، اظهار داشت: برخی فیلم ها و سریال ها در خاطره آدم جا باز می کند و ماندگار می شود اما سریال «بیدارباش» این ویژگی را ندارد.

این منتقد سینما و تلویزیون ادامه داد: برخی سریال ها همچون دستمال کاغذی یک بار مصرف هستند و همان یک بار دیدن برای آنها کافی است و هیچ خاطره ای را هم در ذهن بیینده حک نمی کند.

وی در پاسخ به اینکه در برخی قسمت های سریال ممنوعیت استفاده از ویدئو به تصویر کشیده می شود و آیا این مسئله موجب ایجاد تعارض در ذهن نسل جدید بعد از انقلاب می شود؟ توضیح داد: نشان دادن ممنوعیت استفاده از ویدئو و سختی در جابه جایی فیلم های ویدئویی که در سریال به تصویر کشیده شده به نسل جدید ما نشان می دهد که در این سالهایی که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است چه اتفاقات و رخ دادهایی افتاده است و آنها را با دهه 60 آشنا می کند.

گفتنی است مجموعه تلویزیونی «بیدارباش» در 15 قسمت آماده پخش شده و فیلمبرداری آن در شهرک دفاع مقدس و خانه ای قدیمی در خیابان جمهوری تصویربرداری شده است.
داستان بیدار باش درباره یک گروه تئاتر است که در ایام نوروز برای اجرای نمایش راهی جبهه های جنگ می شوند. این گروه قصد دارند اوقات خوشی را برای رزمندگان فراهم کنند، حوادث مختلف باعث می شود که آنها به مرور زمان اضطرابشان کم شود و با گذشت زمان به باورهای معنوی برسند.

این سریال به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و با ایفای نقش اکبر عبدی (سلیمان)، مجید صالحی (گرزین پسر سلیمان)، رضا ناجی، امیر نوری، امیررضا دلاوری، هادی کاظمی، رابعه اسکویی، خاطره حاتمی و... جلوی دوربین رفته است.

انتهای پیام/ع.ت ـ ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.