دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی:

«هنگام درنگ» مکمل سریال «کلاه پهلوی» است

کلاه پهلوی

سینماپرس-گروه تلویزیون/ تهیه‌کننده برنامه هنگام درنگ گفت: از این هفته ضبط و تولید برنامه هنگام درنگ برای بررسی وقایع تاریخی سریال کلاه پهلوی آغاز خواهد شد و پخش این برنامه نیز بعد از پایان هفته دفاع مقدس آغاز خواهد شد.

حامد شکیبانیا تهیه کننده برنامه هنگام درنگ در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس بیان کرد: «از هفته جاری ضبط برنامه هنگام درنگ آغاز خواهد شد و پس از پایان هفته دفاع مقدس این برنامه بر روی آنتن خواهد رفت. در تولید این برنامه هدفمان این است که با گذشت زمان اندک و آشنایی و درگیری بیشتر بینندگان با موضوع اصلی سریال کلاه پهلوی، پخش هنگام درنگ با حضور مورخان معاصر و جامعه شناسان آغاز شود».

تهیه کننده برنامه هنگام درنگ درخصوص مدت زمان پخش این برنامه نیز گفت: «زمان پخش برنامه هنگام درنگ پس از پایان سریال کلاه پهلوی و به مدت 50 الی 60 دقیقه خواهد بود».

وی در خصوص انتخاب مجری برای این برنامه اظهار داشت: هنوز در انتخاب مجری برای اجرای برنامه هنگام درنگ به جمع بندی و نتیجه نهایی نرسیده ایم.

شکیبانیا تصریح کرد: موضوع کلی برنامه هنگام درنگ بررسی گذر تاریخی و اجتماعی دهه 1310 تا 1320 یعنی همان دوره ای که داستان فیلم روایت می شود است.

وی درخصوص محتوای برنامه هنگام درنگ توضیح داد: نکته این است که این برنامه قرار است مکمل سریال «کلاه پهلوی» در روایت تاریخ باشد. سریال روایت تاریخ همراه با مقتضیات نمایشی است و هنگام درنگ که بعد از برنامه پخش می شود بررسی مسائل تاریخی و اجتماعی اتفاقات خاص تاریخی روایت شده در فیلم به صورت بسط داده شده و با توضیحات کارشناسان تاریخی است.

تهیه کننده برنامه هنگام درنگ با اشاره به کارشناسانی که قرار است در هنگام درنگ استفاده شود بیان کرد: در این برنامه بیشتر قرار است از تاریخ دان های معاصر برای بررسی بیشتر تاریخ دعوت شود و هدف و نگاهمان در تولید برنامه هنگام درنگ بررسی بُعد سیاسی تاریخ نیست بلکه به مسائل صنعتی و فرهنگی در آن برهه تاریخی نیز خواهیم پرداخت.

شکیبانیا ادامه داد: از افراد تاریخ دان و یا جامعه شناس که در بررسی این برهه تاریخی کارهای تخصصی و پروژه های تحقیقاتی انجام داده اند به عنوان کارشناس در برنامه هنگام درنگ دعوت به عمل خواهیم آورد.

وی با اشاره به اینکه در سری قبل برنامه هنگام درنگ که برای بررسی وقایع مجموعه تاریخی مختارنامه برگزار شد، افزود: در سری قبل از رجبی دوانی به عنوان کارشناس ثابت برنامه استفاده کردیم و برای این سری هم از دکتر موسی حقانی، مدیر پژوهش موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برای بررسی وقایع تاریخی رخ داده در هرقسمت سریال کلاه پهلوی استفاده خواهیم کرد.

این تهیه کننده در پاسخ به اینکه قرار است از عوامل فیلم هم در این برنامه استفاده شود و با آنها هم به گفتگو و کارشناسی خواهید نشست، توضیح داد: ممکن است از کارگردان و نویسنده سریال کلاه پهلوی به دلیل اینکه خودشان هم به صورت حرفه ای و تخصصی به بررسی وقایع تاریخی این دوره پرداخته اند دعوت به عمل آوریم.برای مختارنامه هم ما قرارمان بر این بود که از کارگردان این مجموعه تاریخی دعوت به عمل آوریم اما به دلیل وجود بعضی مشکلات امکان حضور این کارگردان در برنامه به وجود نیامد اما در مورد کلاه پهلوی احتمال حضور کارگردان زیاد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع قابل توجه این است که هنگام درنگ قرار نیست به نقد سریال کلاه پهلوی بپردازد و در واقع گفتگویی تاریخی برای تکمیل وقایع رخ داده در آن برهه تاریخی است.

انتهای پیام/ت/ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.