چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷

مدیر شبکه یک سیما:

سریال«کلاه پهلوی» از کارهای ضد استعماری تلویزیون است

فرجی مدیر شبکه یک سیما در مراسم رونمایی از سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی ضیاء الدین دری

<BR> سینماپرس-گروه تلویزیون/ مدیر شبکه یک سیما گفت: سریال«کلاه پهلوی» در ساختار نمایشی از کارهای فاخر و پر زحمت به حساب می آید که در آن چگونگی مقاومت مردان و زنان حماسه آفرین ایران در مقابل سیاست های غلط و توطئه های استعمارگران به تصویر کشیده می شود.<BR>

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما در مراسم رونمایی از سریال«کلاه پهلوی» اظهار داشت: سریال«کلاه پهلوی» در ساختار نمایشی از کارهای فاخر و پر زحمت به حساب می آید و امروز نیز تعمداً سریال«کلاه پهلوی» و مستند داستانی«آخرین روزهای زمستان»را در یک روز رونمایی کردیم تا نشان که کارهای خوب مستند نزد تلویزیون دارای ارج و قرب یکسان است.

فرجی درباره مراحل تولید سریال کلاه پهلوی گفت: ساخت این سریال از سال 85 کلید خورد و به مدت 5 سال ادامه داشت که البته گاهی برای اصلاح فیلمنامه و مواردی از این دست، فیلمبرداری متوقف می‌شد. بیش از 100 بازیگر در این سریال ایفای نقش کردند که بسیاری از چهره های مطرح سینما و تلویزیون هستند.


وی در خصوص موضوع داستان «کلاه پهلوی» افزود: در این سریال چگونگی طراحی و برنامه ریزی دشمنان آن سوی مرزها علیه ایران از سال 1309 تا 1320(پهلوی اول) نشان داده می شود و چگونگی مقاومت مردم و زنان حماسه افرین ما در مقابل سیاست های غلط و توطئه های استعمارگران نیز به تصویر کشیده می شود.

مدیر شبکه یک سیما گفت: موضوع کشف حجاب در این دوران از وقایعی است که به خوبی در این سریال به تصویر کشیده شده است.

فرجی درباره مجموعه مستند آخرین روزهای زمستان نیز گفت: نام اولیه‌ این پروژه نابغه‌ی جنگ بود. شکل‌گیری پروژه‌ شهید باقری به زمانی برمی‌گردد که من در شبکه دو سیما بودم؛ در آن زمان پیشنهاد ساخت این پروژه داده شد و از آنجا که شهید باقری شخصیت جذابی است و نقش مهمی در دفاع مقدس داشت پذیرفتم. معتقد بودیم با نمایش شخصیت شهید حسن باقری می‌توانیم بسیاری از مسائل جنگ را بازگو کنیم که البته ساخت این مستند کار پرهزینه ای نسبت به مستندهای مشابه بوده است.

وی افزود: تمام صحنه های حماسی این مستند بازسازی شده است و هیچ کدام آرشیوی نیست و بازیگران این مستند بر روی اصل صداها نقش افرینی کردند یعنی بازیگران برای صدا بازی کردند و حوادث کاملا مستند است.

مدیر شبکه یک یادآور شد: بیش از سه سال ساخت مستندشهید باقری به طول انجامیده و این پروژه از ابتدا نیز دارای فیلم نامه بود تا بعد از کلید خوردن شاهد کاری علمی باشیم.

فرجی ابراز امیدواری کرد: سریال کلاه پهلوی و مستند اخرین روزهای زمستان در شهریور ماه از شبکه یک سیما بر روی آنتن برود.

گفتنی است مدیر شبکه یک و تمامی سخنرانان مراسم حادثه‌ زلزله آذربایجان شرقی را تسلیت گفتند و برای آنها از خداوند منان خواستار صبر شدند.

انتهای پیام/ ع.ت ـ ب. ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.