یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸

کمانچه و تنبک «پرواز در بیکران» را رقم زدند

آلبوم موسیقی پرواز در بیکران

سینما پرس- گروه هفت هنر/ آلبوم موسیقی «پرواز در بیکران» با دونوازی کمانچه و تنبک و نوازندگی هومان رومی و حمید قنبری توسط شرکت راوی آذر کیمیا منتشر شد.


به گزارش خبرنگار موسیقی سینما پرس، آلبوم «پرواز در بیکران» شامل هشت قطعه می شود که در آن هومان رومی کمانچه نواخته و حمید قنبری نیز نوازندگی تنبک را برعهده داشته است.

«درآمد و گردانیه»، «زمزمه حضور»، «نغمه، بیات راجه و عراق»، «بیان شوق»، «نیشابورک»، «شوق دیدار»، «نهفت» و «لحظه دیدار» قطعات این آلبوم است که با هنرنمایی هومان رومی و حمید قنبری خلق شده است.

علی اکبر شکارچی در بروشور این آلبوم در خصوص این اثر اظهار داشته است: انتخاب دستگاه نوا که نسبت به سایر دستگاه های موسیقی ایرانی، اجراهای کمتری در آن صورت می گیرد از ویژگی های این اثر است. در این اثر از همه چشم گیرتر، ذوق و خلاقیت هومان رومی در ساخت و اجرای قطعات ضربی است که از نظر تکنیک اجرایی، ریتم و غنای ملودی بسیار تحسین برانگیزند. ساختا راین اثر بر چیدمان ردیف میرزاعبداله منطبق است که گوشه های ردیف را به زیبایی بسط و گسترش داده اند و چیدمان قطعات ضربی هم به گونه ای است که بیان اندیشه در گوشه ها و کنتراست در ریتم را بسیار پر جاذبه و شوق برانگیز کرده است.

هومان رومی دانش آموخته رشته موسیقی از دانشگاه هنر است و دوره های آموزشی ساز کمانچه را به ترتیب نزد اساتید احمد مراحمی، هادی منتظری، علی اکبر شکارچی و کیهان کلهر فراگرفته است. وی با گروه هایی همچون گروه عبدالقادر مراغه ای در پروژه شهر آشوب به سرپرستی محمدرضا درویشی، گروه همساز به سرپرستی مسعود شعاری، گروه غوغا به سرپرستی پری ملکی و گروه بین المللی نیوانسامبل هلند اشاره کرد.

حمید قنبری نیز دانش آموخته رشته شیمی کاربردی و فارغ التحصیل رشته موسیقی است که نوازندگی تنبک را از سال 73 نزد بهمن رجبی فراگرفته است. اجرای کنسرت با گروه های «آفتاب»، «آفاق»، «مهرآوا» و «مهتاب» در تهران و شهرستان ها، همکاری با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری فریدون ناصری، شرکت در تهیه و اجرای موسیقی فیلم تئاتر و سریال های تلویزیونی از فعالیت های این هنرمند بوده است.

مدیر تولید آلبوم «پرواز در بیکران» رضا مهدوی بوده است و توسط موسسه رهگذر هفت اقلیم روانه بازار موسیقی کشور شد.


انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.