چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

در یک نظر سنجی عنوان شد:

سایت شبکه 5 سیما: سریال هفت سین کلیشه ای و تکراری است

سریال هفت سین

سینماپرس-گروه تلویزیون/سایت رسمی شبکه 5 سیما با انجام یک نظر سنجی درباره سریال نوروزی این شبکه اعلام کرد بیش از نیمی از مخاطبان سریال هفت سین اعلام کرده اند این سریال «کلیشه ای و تکراری» است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، در این نظر سنجی که در فاصله سوم تا هفتم فرودین ماه انجام شده و همچنان در حال برگزاری است، شرکت کنندگان امکان انتخاب سه گزینه درباره این سریال را دارند:«کلیشه ای و تکراری»،«جذاب و دیدنی»،«آموزنده و تاثیرگذار» گزینه هایی است که مخاطبان این شبکه تلویزیونی می توانند درباره سریال هفت سین آن را انتخاب کنند.

 

این سه گزینه به شکلی کاملا غیر علمی انتخاب شده و دو گزینه آن جهت گیری مثبت و یک گزینه جهت گیری خنثی دارد. ظاهرا هدف از طراحی سه گزینه فوق نیز این بوده که به نوعی نظر مثبت مخاطبان درباره این سریال جذب شود. به عبارت دیگر چگونه می شود سریالی «جذاب و دیدنی» باشد اما «آموزنده و تاثیرگذار» نباشد؟!

 

از میان شرکت کنندگان در این نظر سنجی «51 درصد» گزینه تکراری و کلیشه ای را انتخاب کرده اند. «40 درصد» عنوان کرده اند این سریال جذاب و دیدنی است و حدود «9 درصد» نیز سریال فوق را آموزنده و تاثیر گذار دانسته اند.

 

سریال هفت سین

 

شبکه 5 سیما در سال های اخیر نتوانسته در مناسبت هایی مانند: نوروز و ماه رمضان، آثار مناسبتی خوبی تهیه کند و سریال هفت سین هم به دلیل مضمون و محتوای آن به نظر می رسد سریال مناسبی برای پخش در این ایام نبوده است.

 

البته شبکه های تلویزیونی همواره تلاش می کنند تا آماری غیر واقعی و اغراق شده از میزان مخاطبان خود ارائه دهند اما نظرسنجی این شبکه درباره سریال نوروزی خود نشان می دهد دست اندرکاران این شبکه با برخورداری از مزیت «واقع بینی» در تلاش برای دریافت نظر واقعی مخاطبان درباره تولیدات خود و بهره گیری از این نظرها در تولیدات آینده هستند که این اتفاق جای تقدیر دارد.

 

سریال هفت سین به کارگردانی «یدالله صمدی» و به تهیه کنندگی «مجید سرسنگی» با حضور بازیگرانی همچون: ستاره اسکندری، سیروس گرجستانی، فردوس کاویانی، امیر عزتی، مهران رجبی و... تولید شده و داستان دو خانواده را روایت می کند که در شب سال تحویل مجبور می شوند به صورت مشترک در یک واحد آپارتمان در کنار هم زندگی کنند.

 

انتهای پیام/م.ف/ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.