شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

رضا مهدوی عنوان کرد:

غرض زنده کردن یاد استاد امیر‌ی‌فلاح بود/اجرایی با سنتور لا کوک در اوج

رضا مهدوی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نمایشگاه مطبوعات

سینما پرس- گروه هفت هنر/ رضا مهدوی از انتشار آلبوم «به یاد استاد رجب علی امیری فلاح» خبر داد و گفت: این آلبوم همنوازی سنتور من و تار فریدون حافظی با آوای استاد امیری فلاح است.

رضا مهدوی نوازنده و کارشناس موسیقی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، در خصوص آلبوم «به یاد استاد رجب علی امیری فلاح» که به تازگی توسط موسسه «راوی آذر کیمیا» منتشر شده است، گفت: این آلبوم همراهی تار فریدون حافظی و سنتور نوازی خودم است که در آن استاد رجبعلی امیری فلاح آوازخوانی کرده است.

رجب علی امیری فلاح

 

وی افزود: فریدون حافظی در سال 54 در وادی ایران با تار قطعه ای را در برنامه صبح جمعه اجرا می کند که بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، وی فرد ناشناخته ای بود ولی بسیاری از افراد شناخته شده از شاگردانشان بوده اند. در شیار یک اول لوح فشرده با صدای خود استاد که می گوید مرتضی حنانه در رادیو از ایشان به عنوان آواز یاد می کند و به همکارانش توصیه می کند شاگردانی را به محضر او بفرستند.

 

آلبوم به یاد استاد رجب علی امیری فلاح

 

این نوازنده سنتور ادامه داد: پس از انقلاب و بعد از تاسیس هنرستان سوره کلاس آواز را برگزار کردیم که از طریق آن زنده یاد مهدی کمالیان که چهره شناخته شده موسیقی ایرانی هستند و هم آقای فلاح شناخته شدند، ما از وجودشان استفاده کردیم و در منازل اجراهایی را به طور خصوصی داشتیم. سال 72 و 73 اجرای رادیویی من و ایشان شکل گرفت که اجرای قطعه «گل پامچال» و آواز اصفهان و آواز سه گاه بود که از رادیو پخش شد و این دومین برنامه اجرای زنده بود که دربعد از سال 54 با استاد حافظی صورت گرفت. تا اینکه متاسفانه پایان 73 استاد فلاح درگذشت و ما می خواستیم بزرگداشتنی برای ایشان برگزار کنیم که نشد.

 

وی تصریح کرد: من تمامی این قطعات را جمع آوری کردم و به صورت یک آلبوم به مدت 60 دقیقه آوردم که به تازگی توسط موسسه «راوی آذر کیمیا» منتشر و از سوی «هفت ره گذر اقلیم» و «آوای باربد» پخش شد.

 

مهدوی در پایان خاطر نشان کرد: استاد امیری فلاح با صدای بالا تمامی این قطعات را در اوج و با سنتور لاکوک خوانده اند کاری که بسیار مشکل است و با استقبال بسیاری مواجه شده است. نکته مهم این آلبوم در این است که برای هنرجویان و مدرسین آواز ایرانی بسیار مفید است و ویژگی دیگر اینکه استاد فلاح کاملا اشعار را به شکل مفهومی و صحیح خوانده اند.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.