شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸

احمدی در تشریح برنامه‌های سال آینده شبکه «شما» عنوان کرد:

مراکز استانی موظف به تولید برنامه‌های انتخاباتی شده‌اند/نمایش سوارکاری ترکمن‌ها برای شهرنشینان

مسعود احمدی افزادی

سینماپرس-گروه تلویزیون/ مدیر شبکه «شما» در مورد تشریح برنامه های سال 92 این شبکه از موظف کردن شبکه های استانی برای ساخت برنامه های انتخاباتی خبر داد.

مدیر شبکه شما در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تلویزیون سینماپرس ضمن اعلام آمار رسیده از مخاطبان درخصوص استقبال از شبکه «شما» بیان کرد: در آخرین نظرسنجی که در 29 استان کشور در پاییز سال 91 انجام شده نشان دهنده این بود که شبکه شما نسبت به زمستان سال 90 رشد صددرصدی داشتیم. این بیانگر این است که در کمتر از 9 ماه مردم نسبت به محتوای این شبکه استقبال خوبی داشته اند.

 

رقابت شبکه شما با شبکه های آنالوگ

 

وی ادامه داد: شبکه شما در میان مخاطبان جای خودش را باز کرده و به عنوان رقیبی برای شبکه های آنالوگ مطرح می شود که البته مخاطبانی که نمی توانند آن را ببینند دلیلشان نداشتن دستگاه گیرنده دیجیتال است.

 

مسعود احمدی افزادی افزود: این شبکه هر آنچه که مخاطب در زمینه اقوام ایرانی، استان ها، گردشگری و ملیت ها نیاز دارد را در اختیارش می گذارد.

 

وی با اشاره به اینکه گردشگری جزو مأموریت های ذاتی شبکه شماست، اظهار داشت: بر مبنای میل مخاطبان نغمه های محلی و ترانه های تولیدی مراکز استان های مختلف را متناسب با درخاست مخاطبان پخش می کنیم.

 

احمدی درخصوص برنامه «هفت ترانه» بیان کرد: در هفته های اولیه ای که این برنامه از آنتن شبکه شما پخش شد تنها به پخش ترانه های پاپ از خوانندگان مطرح می پرداختیم اما پس از آن علاوه بر ترانه های پاپ نغمه های محلی را نیز به درخواست مخاطبان به این برنامه اضافه کردیم.

 

شبکه شما

 

وی ادامه داد: در برنامه «هفت‌ترانه» با هدف معرفی نغمه‌های محلی‌، ترانه‌ها‌، آوازهای مقامی‌، سنتی و پاپ از آرشیو مراکز 32 استان کشور استفاده کردیم.

 

هواداران خوانندگان در «هفت ترانه» رقابت می کنند

 

مدیر شبکه شما در خصوص استقبال مخاطبان از  «هفت‌ترانه» اظهار داشت: در هنگام شروع برنامه پیامک هایی که از سوی مخاطبان دریافت می شود نشان دهنده تأثیر خوب این برنامه در میان مخاطبان است همچنین هنگام پخش در میان طرفداران و هواداران خوانندگان معروف رقابتی ایجاد می شود که آنها را مجبور به تبلیغ و  اطلاع رسانی برای دادن رای بیشتر به آن خواننده می کند.

 

هفت ترانه

 

وی ادامه داد: «هفت‌ترانه» در بخش ارتباط با مخاطبان و رآی دادن به آثار مختلف 250 هزار پیامک در قسمت‌های مختلف دریافت کرده است. «هفت‌ترانه» در شب های محرم و حتی شب های عاشورا و تاسوعا هم بر روی آنتن رفته و با عنوان پخش مرثیه ها و نوحه هایی در قالب 100 اثر این کار انجام شده است.

 

سه شنبه پایان سال با «هفت شهر عشق»

 

احمدی اعلام کرد: در ایام نزدیک به سال جدید و در دو سه شنبه پایانی سال 22 و 29 اسفند ماه برنامه «هفت ترانه» از ساعت 19 تا 24 تحت عنوان «هفت شهر عشق» به روی آنتن برود و در هر کدام از این شب‌ها از هفت شهر کشور در زمینه موسیقی رقابتی به صورت زنده ایجاد می شود و از میان آن بهترین نغمه محلی توسط مردم انتخاب می‌شود. آخرین و سه شنبه پایانی سال از استان های آبادان، گیلان، مهاباد، زنجان، لرستان و خراسان رضوی «هفت شهرعشق» بر روی آنتن می رود.

 

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز مجموعه موسیقیایی «پیک آشنا» را که شامل نغمه ها و نواهایی محلی استان های کشور هست را بر روی آنتن خواهیم برد.

 

اجرای  ویژه برنامه سال تحویل در ده استان کشور

 

مدیر شبکه شما با اشاره به اعلام ویژه برنامه های سال تحویل اظهار داشت: روز سی ام و آخرین روز سال 91 ده استان کشور از  جمله آذربایجان شرقی، فارس، کردستان، مازندران، خراسان رضوی، کرمان، چهارمحال و بختیاری،هرمزگان، اصفهان و کرمانشاه از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر  به طور زنده برنامه اجرا خواهند کرد.

 

سال تحویل در کنار حافظیه شیراز

 

وی ادامه داد: در برنامه آخرین روز سال معرفی  جذابیت های استان های مختلف، نوروزخوانی، شانامه خوانی را خواهیم داشت و در دقایق پایانی نیز برنامه را از حاظیه و حرم شاهچراغ در ایتان فارس بر روی آنتن می بریم و لحظه تحویل سال را به حرم مطهر امام رضا (ع) می رویم.

 

حافظیه شیراز

مدیر شبکه شما در خصوص تفاوت اجرای ویژه برنامه سال تحویل در شبکه شما با سایر شبکه ها بیان کرد: ویژه برنامه های شبکه های دیگر تلویزیونی  بر محوریت مجری و مهمان برگزار می شوند و جذابیت آن ها به این دلیل است اما شبکه شما ایران محور است و آثار محلی و ملی فرصت بروز و ظهور در این شبکه پیدا می کنند.

اجرای سرود وحدت در جزیره بوموسی

احمدی با اشاره به اینکه هفته پایانی سال با 24 استان ارتباط زنده برقرار خواهیم کرد، ادامه داد: شبکه شما استودیو محور نیست و نخواهد بود و ما برای پخش برنامه هایمان از33 مرکز استان به طور زنده استفاده می کنیم.به این صورت که در 15 روز از ایام نوروز هر شب با 10 استان ارتباط زنده برقرار خواهیم کرد و شب پانزدهم اختتامیه برنامه را در جزیره بوموسی با اجرای سرود وحدت پایان خواهیم داد.

 

پخش مستند «نگارستان»

مدیر شبکه شما درخصوص برنامه های مستند این شبکه اظهار داشت: مستند 18 قسمتی «نگارستان» از 29 اسفند تا 16 فروردین سال92 پخش می شود در این مستند توانمندی ها و اقلیم های مختلف هر استان از نگاهی دیگر بررسی می شود.

 

وی ادامه داد: برنامه «یکبار هم شده اینجا بیایید» هر روز ساعت 10:45 دقیقه صبح به معرفی مناطق بکر طبیعت و شهرهای ناشناس که طبیعت و منطقه گردشگری زیبایی دارند می پردازد و مردم را برای سفر به آنجا دعوت می کند.

 

پخش کورس سوارکاری بندرترکمن آغ قلا

 

احمدی با اعلام دیگر برنامه های این شبکه در زمینه گردشگری و معرفی استان ها بیان کرد: مجموعه صدتایی «ایران» با محتوای صدگزارش خبری گردشگری و معرفی صد نقطه جذاب ایران در ایام نوروز از این شبکه پخش می شود. کورس سوارکاری بندرترکمن آغ غلا برای نشان دادن فرهنگ و اداب و سنن ترکمن ها در برنامه ای با عنوان «خط پایان» در قالب برنامه ای ورزشی فرهنگی بر روی آنتن خواهد رفت.

 

سوارکاری بندر ترکمن

 

پخش زنده كُشتي با چوخه خراسان شمالي

 

وی ادامه داد: 14 فروردین سال 92 بنا داریم مسابقه فرهنگی كشتي با چوخه در خراسان شمالي را به طور زنده پخش خواهیم کرد این مسابقه در میان اهالی آن منطقه از طرفداران بالایی برخوردار است.

 

پخش برترین مستند سی و یکمین جشنواره فیلم فجر از شبکه شما

 

مدیر شبکه شما ادامه داد: برترین مستند سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با عنوان مستند «لیان» نیز پخش خواهد شد. مستند «پرندگان سرزمین برف و آفتاب» کاری از مرکز بوشهر نیز برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

پوستر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

همکاری برای پخش تولیدات انجمن سینمای جوان

 

احمدی بیان کرد: در نظر داریم در فاز بعدی همکاری مان آثار افراد آماتور انجمن سینمای جوان را از شبکه شما پخش کنیم و با آن ها در زمینه حمایت از آثارشان وارد فاز همکاری خواهیم شد.

 

انجمن سينماي جوان ايران

وی با اعلام برنامه های نمایشی شبکه شما ادامه داد: 18 مجموعه فیلم سینمایی از برترین های مراکز مختلف استان ها در ایام تعطیلات هر روز ساعت 18 پخش می شود که تکرار آن روز بعد ساعت 13:30 دقیقه است.

«خانواده نوروزی» با «شکر پنیر» می آیند

 

احمدی در ادامه با اشاره به مجموعه های نمایشی شبکه شما اعلام کرد: دو سریال برای نوروز در نظر گرفته‌ایم که یکی «خانواده نوروزی» به تهیه‌کنندگی حسین خواجویی و کارگردانی محمد ممتاز است و جهانبخش سلطانی در این سریال با لهجه اصفهانی بازی می‌کند و دیگری «شکر پنیر» محصول آذربایجان شرقی به تهیه‌کنندگی شهاب عباسی که با دست مایه ای از طنز ساخته شده است.

 

مدیر شبکه شما ضمن اعلام خبر بازپخش برخی از سریال ها با لهجه ها و گویش های متفاوت بیان کرد: سریال «تبریز در مه» را به گویش آذری و سریال «مدار صفر درجه» به زبان کردی را با زیرنویس فارسی پخش خواهیم کرد. از میان سریال‌های تازه تولید شده می توان به «هشت بهشت» اشاره کرد که بعد از نوروز روی آنتن می رود.

 

انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به زودی صورت می گیرد

 

وی در خصوص راه اندازی شبکه گردشگری و مأموریت های این شبکه بیان کرد: جلسات متعددی را با  معاونان و ریاست وقت(موسوی) سازمان میراث فرهنگی برگزار کرده ایم و ملک زاده ریاست جدید این سازمان نیز با جدیت در حال پیگیری این اتفاق است. طی یک نشست به دنبال ایجاد تفاهم‌نامه ای با رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی هستیم که به زودی این اتفاق می افتد و در صورت موافقت این سازمان، شبکه شما که در ذات شبکه گردشگری است، همکاری خود را با سازمان میراث فرهنگی آغاز می‌کند. در زمینه گردشگری نیز شبکه شما تاکنون با پخش و پوشش کامل جشنواره ملی عشایر و سایر برنامه ها حسن نیت و اهتمام خود را در اجرای این تصمیم نشان داده است.

 

گردشگري آذربايجان شرقي

 

وی در پاسخ به اینکه در زمینه معرفی هتل ها، راه هاو مکان های گردشگری در ایام نوروز برنامه هایی درنظر گرفته شده یا نه پاسخ داد: اگر سازمان میراث فرهنگی همکاری هایش را با ما بیشتر کند و اینگونه اطلاعات را در اختیارمان قرار دهد کارهای بیشتری می توانیم انجام دهیم و منبع عظیمی از اطلاعات را به دست خواهیم آورد اما در حد وسع خودمان راه ها و اطلاعات آن را از طریق زیرنویس در طول تعطیلات نوروز اعلام خواهیم کرد.

 

پخش مجموعه عروسکی«مزرعه بی بی گندم»  

 

احمدی در خصوص انیمیشن ها و ویژه برنامه های مخصوص کودکان در ایام نوروز بیان کرد: در زمینه تولید انیمیشن پشتوانه عظیمی از سوی استان های مختلف کشور داریم و مراکز همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مهاباد و فارس به عنوان قطب های انیمیشن کشور هستند. مرکز فارس سال گذشته حکایت های سعدی شیرین تر از قند را تولید کرده بود که از شبکه پویا نیز پخش شد.

 

وی ادامه داد: در ایام نوروز مجموعه عروسکی«مزرعه بی بی گندم»  در 12 قسمت 40 دقیقه ای از 9 تا 10 صبح هر روز بر روی آنتن خواهد رفت.

 

برنامه های انتخاباتی را آغاز کرده ایم

 

انتخابات

 

مدیر شبکه شما در پایان درخصوص فعالیت های انتخاباتی این شبکه بیان کرد:د در حوزه برنامه های انتخاباتی مراکز استان ها موظف به برنامه سازی و ارائه تولیداتشان هستند که از 15 اسفند هماهنگی های لازم در این زمینه برای شروع کار اتفاق افتاده است.

---------------------------------------

 

گفت‌وگو از: عصمت تیموری

 

انتهای پیام/ب/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.