یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴

نشست عملکرد انجمن سینمای جوانان ایران در سال 91/

میرزاخانی: 6 میلیارد و 300 میلیون تومان بودجه به دفاتر انجمن سینمای جوان اختصاص دادیم

میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوان درنشست خبری گزارش عملکرد انجمن سینمای جوان

سینماپرس-گروه سینما/ نشست گزارش عملکرد انجمن سینمای جوانان ایران صبح امروز در ستاد مرکزی انجمن با حضور اهالی رسانه و مسئولان انجمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگرا سینماپرس، در این نشست که صبح روز یکشنبه 20 اسفند ماه در ستاد مرکزی انجمن برگزار شد ابتدا پس از پخش تلاوت آیاتی از کلام الله مجید که همراه با تصاویر فیلم های جشنواره نماز و نیایش بود، گزارش تصویری از فعالیت های انجام شده توسط انجمن به شکل تصویری به نمایش در آمد که در آن گوشه هایی از بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، اولین جشن فارغ التحصیلی و جشنواره فیلم اولی ها، دومین جشنواره ملی عکس ایران، چهل و هفتمین و چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان، پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش ، برگزاری آزمون سراسری دوره بلند مدت فیلمسازی در مهر ماه سال 1391، افتتاح پاتوق فرهنگی فیلم کوتاه در فرهنگسرای ارسباران  و همچنین آغاز عملیات ساخت پروژه ساختمان مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران، مجموعه انتشارات انجمن، تقویم آموزشی و گزارشی از برگزاری دوره های آزمون هنرجویان در سراسر کشور  به تصویر کشده شد.

 

نشست خبری گزارش عملکرد انجمن سینمای جوان

 

سپس هاشم میرزاخانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن در این نشست در تشریح فعالیت های انجمن در سه سال اخیر گفت: خوشبختانه در سه سالی که گذشت به کرات جلساتی به بهانه های مختلف برگزار شد و بنده در خدمت شما فعالیت های انجمن را تشریح کردم و با هماهنگی و ارتباط روابط عمومی انجمن با شما امروز همه در جریان ریز اتفافاتی که در انجمن افتاده هستند.

 

وی ادامه داد: پایان سال 91 است و درصدد هستیم به منظور عدم تکرار فعالیتهای انجام شده که شما در جریان کم وکیف آن هستید، این بار در خصوص اولین اقداماتی که در این مدت قریب به 27 سال در انجمن سینمای جوانان ایران روی داده است صحبت شود و ادامه فعالیت های قبلی را که همانا آموزش، تولید و عرضه فیلم کوتاه است را تکرار نکنیم.

 

اداری-مالی

میرزاخانی در بحث معاونت اداری – مالی و امور استانها گفت: تجمیع کلیه حسابهای بانکی دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران سراسر کشور به جهت نظارت وبرنامه ریزی درست یکی از بزرگترین و سخت ترین و می توان گفت وقتگیرترین فعالیت این حوزه بود. امروز می توان از دفتر ستاد مرکزی انجمن، فعالیت های کلیه دفاتر را رصد کرد و درجریان کلیه فعالیتهای آنها اعم از مالی اداری و آموزشی قرار گرفت. به شکل آنلاین هرگونه واریزی و برداشتی را می توان دید و در مورد آن اطلاعات گرفت.

 

میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوان درنشست خبری گزارش عملکرد انجمن سینمای جوان

 

وی با اشاره به حمایت جدی عمرانی دفاتر و ستاد انجمن توضیح داد:  تخریب و نوسازی ساختمان فرسوده ستاد مرکزی و دفاتری مانند گناباد، تویسرکان، مجتمع سینمایی مشهد ومجتمع رودبار و خرید ساختمان برای انجمن سینمای جوانان شیراز که از فعالیت های عمرانی انجمن سینمای جوانان ایران بوده است.

 

میرزاخانی در بحث اداری و مالی اینگونه بیان داشت:  تخصیص شش میلیارد و سیصدمیلیون تومان طی کمتر از سه سال به فعالیت های دفاتر انجمن بود که در طی دوره کاری انجمن بی سابقه بوده و اعلام  ریز این  پرداختی ها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها ، سازمان امورسینمایی و همچنین وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی.

 

جشنواره ها

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در این بخش از گزارش خود گفت: از ابتدای حضور در انجمن تلاش کردیم وضعیت برگزاری جشنواره ها را سروسامان داده و به ارتقای سطح آن در بحث جشنواره های منطقه ای ، ملی و بین المللی بپردازیم .

 

تقدیر از میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوان درنشست خبری گزارش عملکرد انجمن سینمای جوان

 

  1. سیاستگذاری و برگزاری «نخستین جشن فارغ التحصیلی و جشنواره فیلم اولی ها» و برگزاری اولین دوره آن در شهریور ماه 1391 در اردوگاه شهید باهنر با حضور بیش از 1200 فیلمساز فیلم اولی
  2. بالابردن سطح استاندارد جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بعد از 27 دوره و استقلال این جشنواره و جدا شدن فیلم کوتاه از فجر
  3. پایه گذاری و برگزاری جشنواره ملی عکس ایران همراه با چاپ کتاب فاخر نمایشگاه و مجموعه کارت پستال آن به عنوان اولین حرکت جدی عکس انجمن از ابتدای تاسیس تا کنون
  4. نمایش آثار جشنواره فیلم کوتاه تهران با فرمت Full HD به عنوان اولین جشنواره در کشور در سال 89
  5. برگزاری همزمان جشنواره فیلم کوتاه تهران در سراسر کشور برای اولین بار
  6. تفاهم با شبکه های مختلف سیما برای نمایش آثار کوتاه و دیده شدن جوانان فیلمساز و همچنین نمایش در سینماهای تهران و مجتمع های فرهنگی و هنری
  7. نمایش فیلم های کوتاه در سینما سپیده، سینما آزادی و سپس فرهنگسرای ارسباران از آذر ماه سال جاری با نمایش دوساعت فیلم کوتاه به همراه دو ساعت نقد و بررسی فیلمها در روزهای چهارشنبه هر هفته  که با اقبالی قابل قبول تر مواجه شده است.
  8. حضور در36 فستیوال جهانی با ارسال آثار منتخب و همچنین بازار و هفته فیلم
  9. نمایش تولیدات انجمن در شبکه نمایش (برنامه کلاکت) در نیمه دوم سال جاری
  10. آماده سازی دو مجموع از برگزیدگان جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در قالب DVDو عرضه آن بین فیلمسازان فیلم کوتاه
  11. آماده سازی اولین پکیج فیلم کوتاه شامل تولیدات فاخر انجمن در سال 91 جهت عرضه در تیراژ بالا برای توزیع در سوپرماکت ها و همچنین کیوسک ها
  12. برنامه ریزی برای جشنواره «تسنیم» در ابتدای سال 1392و ادامه آن به شکل یکسال درمیان با جشنواره نماز و نیایش

 

رونمایی از آیین نامه جشنواره فیلم کوتاه تهران

در ادامه از آیین نامه سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی شد که فقط میرزاخانی به اضافه شدن سه جایزه در بخش بین الملل با عنوان بهترین فیلمنامه، تدوین و تصویربرداری و همچنین اضافه شدن بخش مسابقه تحت عنوان «دست آوردها» در بخش ملی اشاره کرد  و گفت: این بخش به منظور نشان دادن دست آوردها و افتخارات و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران و توانمندی های ایرانیان در زمینه های علمی؛ فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی و همچنین زیرساخت ها اختصاص دارد. که در این بخش نیز تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی و همچنین حمایت از تولید اثر بعد به برگزیده اهدا خواهد شد.

 

تولید و پشتیبانی

در این بخش میرزاخانی با اعلام این نکته که سال اول ورودم به انجمن را سال آموزش، سال دوم را سال تجهیز و سال سوم را سال تولید نام نهادم ادامه داد: در سال جاری  مبلغی بالغ بر  دو میلیارد ریال بابت تولید فیلم فاخر  ستادی توسط انجمن به فیلمسازان مقیم تهران و شهرستان  تخصیص داده شد که نتیجه آن تولید آثاری آبرومند و شاخص بود که در جشنواره های داخلی و خارجی درخشید و نام انجمن را پرآوازه کرد.

 

آموزشی و فرهنگی

حوزه بعدی که مدیرعامل انجمن سینمای جوان در آن باره صحبت کرد حوزه  آموزشی و فرهنگی انجمن بود.میرزاخانی عملکرد این حوزه را در دوره جدید بسیار ارزشمند و متفاوت از سالهای گذشته  خواند و به عنوان اشاره اجمالی به پنج فعالیت این معاونت به عنوان اولین ها در طول فعالیت انجمن اشاره کرد.

  1. طراحی و برنامه ریزی دوره جدید فیلمسازی (پانزده ماهه)  شامل 16 عنوان درسی به منظور یکپارچه سازی آموزش در کل کشور که عبارتند از  تدوین طرح دروس مبانی تصویربرداری، عکاسی، مبانی سواد بصری، داستان کوتاه  و گزارش نویسی، فیلمنامه 1، کارگردانی 1، نقد و تحلیل فیلم. مبانی نورپردازی ، فیلمنامه نویسی (2)؛ تدوین (1) ، مدیریت تولید، تدوین (2)؛ کارگردانی (2)،مبانی صدا
  2. راه اندازی پرتال و سامانه ERP معاونت آموزشی و فرهنگی به منظور انسجام ثبت نام به صورت آنلاین و کنترل حضور و غیاب هنرجویان و ثبت نمرات تا مرحله صدور مدرک تحصیلی و بایگانی برای بلندمدت
  3. طراحی و برگزاری 200کارگاه آموزشی دوره های تخصصی مشاغل سینمایی اعم از تصویربرداری، تدوین ، مدیریت تولید ، کارگردانی برای پرورش نیروهای بومی سینمای حرفه ای
  4. تشکیل بانک اطلاعات مدرسین سراسر کشور
  5.  جمع آوری بانک اطلاعات هنرجویان برای بیش از شش هزار نفر طی چند سال اخیر
  6. حضور 8344 نفر در برنامه های آموزشی انجمن در سراسر کشور در دوره های طراحی شده
  7. صدور گواهینامه فارغ التحصیلان سال 1391 اعم از دوره های تکدرس و بلند مدت 1600 فقره
  8. بازنگری و طراحی مجدد دروس فیلمسازی برای هفت درس تحلیل فیلم، گزارش نویسی و داستان کوتاه، عکاسی پرتره، مبانی تصویربرداری یک ، فیلمنامه نویسی یک، کارگردانی یک و تکدرس نقد و تحلیل پیشرفته.

دوره بلند مدت آموزش انیمیشن

 در این قسمت میرزاخانی خبر طراحی دوره بلند مدت انیمیشن یکساله به منظور ایجاد یک پایگاه برای جوانان مستعد سراسر کشور را اعلام کرد و گفت: جدیدترین فعالیت معاونت فوق در سال 91 تهیه طرح درس و آمادگی جذب هنرجو برای دوره بلند مدت یکساله آموزش انیمیشن است.

 

میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوان درنشست خبری گزارش عملکرد انجمن سینمای جوان

 

وی همچنین آغاز این دوره ها را از سال 92 در چندین مرکز منتخب استان که امکانات نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد دوره ها را دارند ذکر کرد.

 

روابط عمومی

 

میرزاخانی در پایان تشریح فعالیت های انجام شده طی سه سال اخیر به فعالیت روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن اشاره کرد که در این ایام با انتشارکتاب نگاهی به جشنواره بیست وهفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم برای اولین بار این جشنواره را به شکل خلاصه ثبت کرد.

 

 انتشار کتاب عملکرد انجمن از تابستان 1389 تا زمستان 1391، انتشار کتاب فیلم نوشت 1و2، تجدید چاپ کتاب هنر و عکاسی به عنوان مرجع دانشگاهی، انتشار کتاب جشنواره ملی عکس ایران طی دو دوره و همچنین تقویم رومیزی آن در سال جدید و پشتیبانی سایت انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان یک پرتال فعال در زمینه معرفی فعالیت های انجمن سینمای جوانان ایران را برشمرد.

 

درانتهای این نشست میرزاخانی به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت و ابراز امیدواری کرد در سال جاری فعالیت های جدیدی در زمینه نمایش فیلم کوتاه از شبکه های تلویزیونی و همچنین راه اندازی آموزش از راه دور فیلمسازی و دروس تک درس مشاغل سینمایی و  انتشارات ویژه ای در حوزه فیلم کوتاه اجرایی و اعلام شود.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.