یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲

همراه با هنرمندان تئاتر در سال 92/ 8

حسن دادشکر: نمایشنامه های «پیرمرد و ببر» و «شادی در چیست» را برای اجرا در کانون ارائه داده ام

حسن دادشکر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان از ارائه طرح دو نمایشنامه برای اجرا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

سن دادشکر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در مورد فعالیت های خود در سال 92، بیان کرد: من برای سال آینده دو متن «پیرمردو ببر» و«شادی در چیست» را برای اجرا به کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان پیشنهاد کرده ام که در صورت در اختیار گذاشتن امکانات لازم، آنها را به روی صحنه می برم.

 

وی ادامه داد: نمایشنامه «پیرمردو ببر» نوشته علی خاکبازان است که پیش از این به صورت کتاب داستان از سوی انتشارات کانون منتشر شده است، موضوع این نمایش حکایات از هوش انسان دارد و اینکه انسان چگونه باید در مواقع حساس زندگی از آن به نفع زندگی خود استفاده کند.

 

این کارگردان تصریح کرد: داستان «پیر مرد و ببر» در مورد ببری است که در قفس بوده و از پیرمرد خواهش می کند که او را آزاد کند اما زمانی که پیر مرد او را از قفس رها می کند ببر به او می گوید که من می خواهم تو را بخورم و در ادامه ماجراهایی به وجود می آید که در نهایت به دوباره زندانی شدن ببر ختم می شود.

 

دادشکر در مورد نمایشنامه «شادی در چیست»، بیان کرد: موضوع این نمایش نیز به نوعی نشان دهنده چگونگی دست یابی به شادی و شادزیستن است و داستان آن نیز در مورد چند حیوان در یک جنگل است که با یک حرکت دست جمعی به یک شادی دسته جمعی دست می یابند.

 

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این دو نمایشنامه یک طرح کلی و آماده تهیه کرده ام اما ترجیح می دهم پس از قطعی شدن اجرای آنها به جزئیاتشان بپردازم.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.