شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳

دومین حراج «تابلوهای کوچک» فردا 20 اسفندماه برگزار می‌شود/

کامبیز درم‌بخش:«تابلوهای کوچک» متناسب با درآمد مردم است

کامبیز درم بخش

سینما پرس-گروه هفت هنر/ کامبیز درم‌بخش از پیشکسوتان عرصه هنر، معتقد است بزرگترین ویژگی نمایشگاه «تابلوهای کوچک» این است که آثار این نمایشگاه با درآمدهای مردم تناسب دارد.

به گزارش سینما پرس، به نقل از روابط عمومی گالری آریا، کامبیز درم بخش؛ یکی از هنرمندان حاضر در دومین نمایشگاه و حراج «تابلوهای کوچک»، با بیان اینکه استقبال گسترده از این نمایشگاه گویای بسیاری از کاستی‌ها و نیازها در زمینه هنر است، گفت: هنرمندان جوان بسیاری هستند که امکان برپایی آتلیه، خرید مواد اولیه به صورت عمده و نگهداری از تابلوهای بزرگ را ندارند؛ به همین دلیل به نقاشی تابلوهای کوچک روی می‌آورند. از طرف دیگر تعداد کمی از گالری‌ها شرایط عرضه این تابلوها را فراهم می‌کنند. برپایی نمایشگاه‌ آثار کوچک فرصت خوبی برای هنرمندان جوان است تا آثارشان را به نمایش بگذارند. به همین دلیل است که فراخوان نمایشگاه «تابلوهای کوچک» با استقبال بیش از هزار هنرمند روبرو شد.

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تابلوهای کوچک چگونه ابعاد زیباشناسانه خود را در اختیار مخاطب قرار می دهند، اظهار داشت: این بستگی به خود اثر دارد. اندازه تابلو ملاک ارزش هنری یک اثر نیست. گاهی اوقات اندازه کوچک حسن هم به حساب می‌آید. ممکن است اثری کوچک باشد، اما به لحاظ هنری بسیار ارزشمندتر از تابلویی در اندازه 2 متر در 2 متر باشد.

 

درم بخش که در نمایشگاه «تابلوهای کوچک» چندین اثرش به فروش رسیده، در پایان گفت: «یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه این بود که هنرمندان بزرگی آثار خود را به نمایش گذاشتند و افرادی که تا به حال امکان خرید آثار بزرگ این هنرمندان را نداشتند در این نمایشگاه توانستند آثار کوچک هنرمندان به نام را خریداری کنند. به طور کلی تابلوهای کوچک با درآمدهای مردم هم تناسب دارد.»

 

لازم به یادآوری است، دومین نمایشگاه و حراج «تابلوهای کوچک» با آثار 325 هنرمند از  روز جمعه 4 اسفندماه در گالری آریا بر گزار شد و فردا 20 اسفندماه با برپایی حراج این نمایشگاه به کار خود پایان می دهد.

 

این  نمایشگاه با هدف جمع‌آوری مجموعه آثاری که ارزش هنری آنها را اندازه اثر تعیین نمی‌کند، در قالب نقاشی، طراحی، چاپ دستی و تصویرسازی برپا شد و آثار هنرمندانی پیشکسوت و باسابقه‌ای چون کامبیز درم‌بخش، محمد ابراهیم جعفری، پریوش گنجی، گیزلا وارگاسینایی، سیروس آقاخانی، هوشنگ هاتفی، شاهو بابایی، علیرضا سعاتمند و.... تا هنرمندان جوانی که تاکنون نمایشگاهی نداشته‌اند، را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

 

تاکنون 300 اثر این نمایشگاه به فروش رسیده است که در حال حاضر علیرضا سعادتمند، کامبیز درم‌بخش و رضا هدایت در صدر آمار فروش بخش نمایشگاهی ایستاده‌اند. همچنین در بخش حراج نیز آثار محمد ابراهیم جعفری و علیرضا سعادتمند با بیشترین استقبال مواجه شده‌اند.

 

آثار دومین نمایشگاه و حراج «تابلوهای کوچک» بین 100 تا 250 هزار تومان قیمت ثابت دارند و هر اثری که به فروش می‌رسد، اثری دیگری جایگزین آن می‌شود. در بخش حراج نیز یک دیوار گالری به آثار این بخش اختصاص یافته و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت. شیوه حراج نیز بدین صورت است که بر اساس قیمت پایه 200 هزار تومان، هر لیبلی که بر روی اثر بخورد به معنای این است که 50 هزار تومان به قیمت کار افزوده خواهد شد. به این صورت قیمت نهایی و خریدار نهایی نیز در پایان نمایشگاه در روز 20 اسفند ماه مشخص می‌شود.

 

نمایشگاه «تابلوهای کوچک» تا فردا 20 اسفندماه در گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه بهشتی، کوی زرین، شماره 10 میزبان علاقمندان است.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.