جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

با اهدای تندیس و تقدیراز برگزیدگان/

هشتمین جشنواه پویانمایی به کار خود پایان داد

اختتامیه جشنواره پویا نمایی و اهدای جوایز برگزیدگان

سینما پرس-گروه سینما/ هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با اهدای 41 جایزه، تندیس و دیپلم افتخار به برگزیدگان بخش‌های مختلف مسابقه ایران و بین‌الملل به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماپرس، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 9 صبح روز یکشنبه 13 اسفند کار خود را به طور رسمی آغاز کرد و 5 روز به طول انجامید. حضور پرشور فیلم سازان صاحب نام ایرانی و خارجی عرصه انیمیشن و علاقه‌مندان به این هنر_ صنعت محبوب، هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی را به یکی از بهترین دوره‌های برگزاری این رویداد بزرگ و فرخنده فرهنگی هنری کشور تبدیل کرد.

 

هیأت انتخاب دوره هشتم متشکل از مهدی خرمیان، حسین صافی، مریم کشکولی‌نیا، هدی اثنی عشری و امیر سحرخیز ابتدا پس از بررسی حدود 1000 فیلم رسیده از 70 کشور جهان و 750 فیلم ایرانی در نهایت 169 اثر را برای حضور در بخش مسابقه بین الملل و 97 فیلم را برای بخش مسابقه ایران انتخاب کردند.

 

اختتامیه جشنواره پویا نمایی و اهدای جوایز برگزیدگان

 

مسابقه ایران (دینی، معناگرا و دانشجویی)، مسابقه بین‌الملل، چشم‌انداز و نمایش ویژه بخش‌های مختلف این جشنواره را تشکیل می‌دادند. در این دوره 7 نشست تخصصی برگزار شد. این نشست‌ها شامل «مرکز ملی فضای مجازی»، «راه‌کارهای مناسب جهت تولید بهتر»، «کانون و پویانمایی» و نقد و بررسی مسابقه ایران 1، 2، 3، 4، 5 و 6 بودند که با استقبال اهالی انیمیشن مواجه شد.

 

هم‌چنین بزرگ‌داشت استاد زنده‌یاد اسفندیار احمدیه پدر انیمیشن ایران نیز با رونمایی از کتاب «زندگی در اتاق شفاف» در سومین روز جشنواره برگزار شد. فیلم‌های بخش‌های مختلف این دوره در 4 سالن سینما تئاتر کانون، سالن غدیر و سالن شهید بهنام مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون و سینما فلسطین نمایش داده شد.

 

هشتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی صارمی روز پنجشنبه 17 اسفندماه 91 با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف و اهدای تندیس و جایزه به آنان به کار خود پایان داد.

 

برنامه پایانی جشنواره با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد. پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تیزر جشنواره، دکتر مهدی اخوان مدیر مرکز ملی مجازی به سخنرانی پرداخت.

 

وی درباره شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی داد و گفت: این شورا با حکم رهبری تاسیس شد. ارزش و اعتبار شورای عالی فضای مجازی همانند شورای عالی امنیت ملی و شورای انقلاب فرهنگی است که این نشان از اهمیت فضای مجازی دارد. ما در این شورا با موضوع‌های مختلفی سروکار داریم، اما به صورت خاص تاکید ویژه‌ای روی موضوع فضای مجازی داریم. مصوبه‌های این شورا در حکم قانون است که ظرفیت‌های بالایی برای کار دارد. تعیین راهبردی و تصمیم‌گیری از مهم‌ترین وظایف شورای عالی فضای مجازی است. ما چند محور را در دستور کار خود داریم که از جمله آن‌ها تولید محتوا و ارتقای آن است.

 

اختتامیه جشنواره پویا نمایی و اهدای جوایز برگزیدگان

 

مدیر مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: فضای مجازی تنها مختص به اینترنت نیست، بلکه بحث بازی‌های رایانه‌ای و غیره از مباحثی جدی است که باید به آن‌ها پرداخته شود.

 

دکتر اخوان جشنواره پویانمایی تهران را محور حوزه انیمیشن ایران دانست و افزود: انتظار داریم این جشنواره انگیزه خوبی برای فعالیت اهالی عرصه انیمیشن باشد. نحوه تعامل مراکز دولتی با پویانمایی به این شکل است که برای تولید آثار بودجه درنظر گرفته و به فعالان سفارش کار داده می‌شود. ما مخالف تولید نیستیم و حتی از آن حمایت می‌کنیم، اما بهتر است به جای سفارش تولید محتوای خاص، به زیرساخت‌ها توجه بیشتری شود. شاید تا دست‌یابی به امکانات کامل، فاصله زیادی باشد، اما در کوتاه مدت اتفاقات مناسبی رخ می‌دهد که اهدای جوایز جشنواره نشانه‌ای از آن است. این بیانگر سیاست کلی ما در قبال انیمیشن است و برگزیدگان می‌توانند از رندرینگ استفاده کنند.

 

بعد از سخنرانی مهدی اخوان، نماهنگ زندگی استاد وجیه‌الله فرد مقدم - که در بستر بیماری است - برای حاضران نمایش داده شد. سیدصادق رضایی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سخنران بعدی بود. بعد از سخنرانی مدیرعامل کانون، جوایز بخش‌های مختلف جشنواره به برگزیدگان اهدا شد.

 

اختتامیه جشنواره پویا نمایی و اهدای جوایز برگزیدگان

 

مسابقه ایران، مسابقه بین‌الملل، بخش دانشجویی، بخش‌های معناگرا و دینی، بخش تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی بخش هایی بود که برگزیدگان آن معرفی شدند.

 

همچنین سازمان بین‌المللی فیلم برای کودک و نوجوان (سیفژ) و آسیفا ایران نیز به صورت جداگانه جوایزی را به برگزیدگان منتخب بود اهدا کردند.

 

هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شامگاه 17 اسفند 1391 در حالی به کار خود پایان داد که اعلان تبلیغی نهمین دوره‌ی برگزاری این رویداد بین‌المللی بر سر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون نصب شده بود.

 

بر اساس این اعلان نهمین دوره جشنواره روزهای 17 تا 21 اسفند 1393 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.