چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸

گزارش سینماپرس از جشنواره درخت دوستی؛

از حضور مشایی تا تپق های علی معلم در جشنی سینمایی

  نخستین جشن بزرگ هنرمندان

سینماپرس- گروه سینما/ مراسم نخستین جشنواره درخت دوستی شب گذشته -15 اسفند ماه- با حضور اسفندیار رحیم مشایی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در ابتدای این مراسم سالار عقیلی به همراه گروه «راز و نیاز» به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه گروه هنری خورشید جام از خراسان رضوی مراسم رقص سنتی انجام دادند.

 

در ادامه این مراسم که اجرای آن را علی معلم برعهده داشت و از ابتدا با تپق هایش موجب خنده حاضران شده بود، مجید اخشابی؛ دبیر جشنواره در سخنانی گفت: خوشحالیم که امروز میزبان شما هنرمندان هستیم و افتخار می‌کنیم که این جشن مزین و متبرک به موی سپید عزیزانی چون جمشید مشایخی، داوود رشیدی، حمید سبزواری است که یک عمر با عزت و افتخار در این عرصه حاضر شده‌اند.

 

اخشابی ادامه داد: بسیار خوشحالم که همه هنرمندان فارغ از رشته، سبک و ایده  گرد هم جمع شده‌اند تا شبی به یادماندنی را رقم بزنیم و تشکر می‌کنم از هنرمندانی که که با حضور خود این جشن را پربارتر کرده‌اند. ما همه زیر درخت دوستی گرد آمده‌ایم تا فارغ از رشته و ایده شبی خوبی را رقم بزنیم. فرصت کوتاهی برای برگزاری این جشن داشتیم. فرصتی ده روزه که امیدوارم در سالیان آتی هم بتوانیم با مدت زمان طولانی‌تری برای برگزاری این جشن برنامه‌ریزی داشته باشیم و هر ساله به احترام طبیعت این جشن هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

 

در ادامه این جشن نوبت به تقدیر از هنرمندان رسید و به رسم یادبود مجید اخشابی جایزه‌ای به جمشید مشایخی اهدا کرد. در ادامه تقدیرها از داود رشیدی، حمید سبزواری، رضا ناجی، فریبا کوثری، حسام نواب صفوی، عبدالرضا اکبری، عنایت بخشی تقدیر شد.

 

جمشید مشایخی با حضور روی سن گفت: شه و شه‌زاده جاودانه و ماندنی نیست اما هنر و هنرمند جاودانه است، افتخار بزرگی برای من این است که اول ایرانیم و بعد مسلمان. از مجید اخشابی برای برگزاری این جشن کمال تشکر را دارم و از «سالار عقیلی» عزیز هم ممنونم که عاشقانه خواند، شما عزیزان استاد جمشید مشایخی هستید و من هم خاک پای شما هستند.

 

سپس داود رشیدی به هنگام دریافت جایزه اش اظهار کرد: از همسرم احترام سادات برومند به خاطر این که سالهاست من و شغلم را تحمل کرده قدردانی می کنم. خوب دوستی چیز خوبی است و از قدیم گفته‌اند که هر چه از دوست رسد نیکو است.زیاد به این سینما امیدوار نیستم، قدیم‌ها هنر ایران در سراسر جهان مطرح بود اما این روزها سینما روز خوشی ندارد و به خواب لاک‌پشتی رفته است، امیدوارم با همت و تلاش سینماگران عزیز و گرامی این سینما از خواب لاک پشتی بیدار شود.

 

اجرای پیانو توسط حسام نواب صفوی از نکات جالب توجه این مراسم بود. این بازیگر در مورد فعالیت های اخیرش گفت: بازی‌ام در نقش نواب صفوی هنوز آغاز نشده است، من وکیل هستم و به کار وکالت مشغولم.

 

نیوشا ضیغمی هم پس از اهدای هدیه جشن به حسام نواب صفوی گفت: 4 روز پیش به این جشن دعوت شدم وقتی اسم این جشن را برایم گفتم خیلی نامش برایم جالب بود. ما برای از دست دادن عزیزان گردهم می‌آیم و در جشن دنیای تصویر هم که به همت علی معلم برگزار می‌شود، شرکت می‌کنیم. خوشحالم این جشن برگزار شد و امیدوارم این جشن‌ها تداوم داشته باشد و یکبار نباشد.

 

 این مراسم با رونمایی از تمبر درخت دوستی توسط داوود رشیدی، جمشید مشایخی و اسفندیار رحیم مشایی و سخنرانی مشایی به پایان رسید.

 

سالار عقیلی، جهانبخش سلطانی، مصطفی‌طاری، عزت الله رمضانی‌فر، الیزابت امینی، محسن افشانی، مهدی امینی‌خواه، الهم چرخنده، فرشید نوابی، پندار اکبری، گلاره عباسی، آرش معیریان، امیر قادری، محمود گبرلو، بهرام عظیمی، حسین خانی‌بیگ، مینا نوروزی، رضا صفایی، فلور نظری، داریوش بابائیان از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

 

انتهای پیام/ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.