دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

با نام «به کودکان شلیک نکنید»/

شاه‌حسینی فیلمنامه‌ای جنگی اجتماعی می‌نویسد

انسیه شاه حسینی

سینماپرس-گروه سینما/انسیه شاه حسینی در فعالیت جدید خود اثری را با عنوان «به کودکان شلیک نکنید» می نویسد که این اثر اجتماعی و جنگی است.

سید سعید سیدزاده در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: انسیه شاه حسینی در حال حاضر در مرحله نگارش فیلمنامه ای با نام «به کودکان شلیک نکنید» است، این فیلم در ژانر اجتماعی است.

 

وی در پاسخ به این سوال که شاه حسینی معمولا فیلم هایی در ژانر جنگ می سازد، تصریح کرد: هرچند این فیلمنامه در ژانر اجتماعی است اما هنوز تصمیم نهایی برای ساخت آن به صورت یک داستان دفاع مقدسی گرفته نشده است، چرا که داستان فیلم پتانسیل تبدیل به یک فیلم جنگی را دارد.

 

لازم به ذکر است، انسیه شاه حسینی در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، فیلم سینمایی «روزهای زندگی» را به نمایش گذاشت. این فیلم داستان زندگی شهید علم الهدی را روایت می کند.

 

حامد کمیلی، محمود پاک نیت، مهوش صبرکن، قربان نجفی، جواد طاهری و حسین کلانتر از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

در خلاصه داستان «زیباتر از زندگی» آمده است: فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» داستان زندگی شهید علم الهدی و رزمندگانی است که در مبارزه 45 روزه در عملیات نصر حضور داشتند. این عملیات توسط ارتش در اوایل جنگ در منطقه جنوب اهواز در دشت آزادگان انجام شد. عملیات نصر، در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۱۳۵۹ در منطقه غرب دشت آزادگان آغاز شد و در دقایق نخست آن تمام خاکریزهای مقدم دشمن تسخیر شد و با ادامه عملیات و محاصره دشمن، نزدیک دو هزار نفر از آنان به اسارت درآمدند. سیدحسین علم الهدی یکی از رزمندگان دلیر ایران است که بعد از مقاومتی سخت و جانانه در این عملیات به خیل عظیم شهیدان کشور می‌پیوندند و نام خود را در تاریخ کشور جاودانه می‌کند.

 

انتهای پیام/ر/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.