یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

همراه با هنرمندان تئاتر در سال 92 /3

عادل بزدوده: «آهای تو دیگه کی هستی؟» را با یاد سه هنرمند از دست رفته به صحنه می برم

عادل بزدوده

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ کارگردان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان از اجرای نمایش «آهای تو دیگه کی هستی؟» در سال 92، با یاد سه هنرمند از دست رفته خبر داد.

عادل بزدوده کارگردان، نویسنده و عروسک گردان پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در مورد برنامه های خود در عرصه تئاتر در سال 92، اظهار داشت: من دورخیز خود برای اجرای یک نمایش با نام «آهای تو دیگه کی هستی؟» در سال 92 را  از سه ماه پیش آغاز کرده ام و تصمیم دارم که این نمایش را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با یادی از کامبیز صمیمی مفخم، بیژن نعمتی شریف و حمید حمزه، سه هنرمند از دست رفته و گرامی به روی صحنه ببرم.

 

وی ادامه داد: این نمایش در سال 1373 با حضور جمعی از اساتید و بزرگان عرصه تئاتر و ادبیات نمایشی اجرا شده بود و از آنجا که «آهای تو دیگه کی هستی؟» بخشی از تاریخچه تئاتر عروسکی محسوب می شود، علاقمند بودم که آن را بار دیگر به روی صحنه ببرم.

 

بزدوده با بیان این که این نمایش به صورت «سایه» اجرا می شود، تصریح کرد: تمام اتفاقات این نمایش توسط عروسک های سایه صورت می گیرد، در حال حاضر 80 در صد کار همانند موسیقی، دکور و عروسک ها آماده هستند و تنها من در پی جمع کردن گروهی از عروسک گردان ها برای آموزش عروسک گردانی سایه هستم.

 

این کارگردان در مورد موسیقی نمایش «آهای تو دیگه کی هستی» عنوان کرد: در اجرای 20 سال پیش این نمایش موسیقی به صورت زنده پخش می شد، و اجرای آن به این صورت بود که 15 قطعه، توسط 15 کودک به صورت همزمان اجرا می شد، از آنجا که تمام این قطعات ضبط شده است در اجرای جدید نیز از همان موسیقی که ساخت آن بر عهده کمال طراوتی بوده است، استفاده می شود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.