شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱

روز تاریخی گالری گلستان/

17 اثر فروش رفت از جمله سه سپهری

گالری گلستان

سینما پرس- گروه هفت هنر/جمعه ،یازدهم اسفند، نمایش و فروش بخشی از مجموعه نفیس لیلی گلستان با استقبال بسیار جالب توجه خریداران آثار هنری رو به رو شد.

به گزارش سینما پرس، در این شب به یادماندنی، از میان 30 اثری که روی دیوار گالری گلستان رفته است، 17 اثر به فروش رسیده که لیبل  قرمز رنگ پای سه نقاشی سهراب سپهری بیش از باقی آثار خودنمایی می کرد.

در این شب با شکوه همچنین آثاری از بزرگان نظیر سید محمد احصایی، ابوالقاسم سعیدی، علیرضا اسپهبد، بهمن محصص، دو تابلوی کوچک زیبا از فریده لاشایی و ... به فروش رسیده است.

لیلی گلستان با هدف بازیابی سرمایه و خرید مجدد از بازار هنر ایران به خصوص آثار نسل جوان، دست به فروش بخشی از مجموعه شخصی خود زده است و این کار را بر اساس مولفه های مجموعه داران حرفه ای یک ضرورت می داند. در این نمایشگاه آثار متعددی از نقاشان جوان ایران نیز به روی دیوار است که در گالری گلستان نمایشگاه نداشته اند و حضورشان در مجموعه شخصی لیلی گلستان جالب توجه می نماید؛ گلستان در این باره گفت: من از گالری های دیگر هم خرید می کنم، در واقع با هدف حمایت از جوانان هنرمند و رصد جریان های هنری ایران در نمایشگاه های متعدد گالری های مختلف حاضر می شوم و گاهی آثاری هم می خرم، لذا بدیهی ست که در مجموعه ام از هنرمندانی کار دارم که ممکن است در گالری گلستان نمایشگاه نداشته اند.

نمایش و فروش بخشی از مجموعه لیلی گلستان که تا بیستم اسفند ماه دایر خواهد بود از دو منظر دیگر هم بسیار حائز اهمیت است: این نمایشگاه نمونه هایی شاخص از آثار بزرگان و جوانان هنرمند را ارایه می کند که به نوعی تحولات هنری ایران در 50 سال اخیر را ورق می زند و هم سلیقه یک مجموعه دار هنری قدیمی را بازنمایی می کند که نقشی بی بدیل در جریان گالری داری و رونق افزایی به مقوله اقتصاد هنر ایران دارد. به سیاق همیشگی لیلی گلستان ،در این نمایشگاه قیمت های تعدیل شده و با هدف جلب خریداران عمومی و مردم عادی ،آثاری با قیمت های پایین نیز به روی دیوار است.

شایان ذکر است گالری گلستان در خیابان دروس، خابان كماسايي، پلاک 34 واقع است و علاقمندان به خرید آثار باقی مانده و نیز تماشای بخشی از مجموعه لیلی گلستان می توانند تا بیستم اسفند (همه روزه از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر) از این آثار دیدن کنند.  

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.