سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶

گزارش سینماپرس از نشست خبری فیلم «من عاشق سپیده صبحم»/

علی کریم: بهتر است تحت تاثیر کیارستمی باشم تا تحت تاثیر سینمای آمریکای لاتین

  نشست فیلم «من عاشق سپیده صبحم» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/ علی کریم در مورد تاثیر از سینمای کیارستمی بیان داشت: تحت تاثیر سینمای کیارستمی هستم. او گنجی ست که در کشور ما حضور دارد و ترجیح می دهم تحت تاثیر او باشم تا تحت تاثیر سینمای آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگار سینمایی سینماپرس، نشست فیلم سینمایی «من عاشق سپیده صبحم» با حضور علی کریم؛ کارگردان، نویسنده و تهیه کننده، علی آشتیانی پور؛ تهیه کننده، امیر عزیزی؛ بازیگر، بهزاد مصلح؛ تدوینگر و علیرضا علویان؛ صداگزار عصر امروز -17 بهمن ماه- در برج میلاد برگزار شد.

 

علی کریم در ابتدای نشست با تشکر از صبر و تحمل تماشاگر گفت: فیلم های سختی ست! ما فیلمساز مستقلیم  فیلم تجربی می سازیم و تجربیات ذهنی مان را منتقل می کنیم و مشخص است که به فکر گیشه نیستیم.

 

آشتیانی پور؛ تهیه کننده به سوال شهیدی فر - مبنی بر با توجه به اینکه به فکر گیشه نیستید اینهمه پول را از کجا آورده اید که برای رضای خدا خرج می کنید- اینگونه پاسخ داد: تشکر می کنم که یکدفعه سراغ پول ما را گرفتید. گاهی به عقل هنرمندان شک می کنند و شاید این بخشی از آن شک ها باشد. بحث من حمایت از علی کریم به عنوان جوانی بود که انگیزه کار داشت. ما به اکران فکر می کنیم اما اکران در جای خودش و بر طبق مخاطب خاص خودش.

 

علی کریم در ادامه در توضیح فیلمش اینگونه اظهار داشت: ایده ای داشتیم که به اجرا درآوردیم. اگر کار کرده باشد یا نه اگر من حرف بزنم فرقی نمی کند و دارم خودم را به فیلم سنجاق می کنم. ترجیح می دهم توضیحی ندهم چون فیلم ساده ای ست.

 

وی در مورد تاثیر از سینمای کیارستمی بیان داشت: تحت تاثیر سینمای کیارستمی هستم. او گنجی ست که در کشور ما حضور دارد و ترجیح می دهم تحت تاثیر او باشم تا تحت تاثیر سینمای آمریکای لاتین! همه ما تحت تاثیر دیگران قرار داریم. اولین نفری که کلوز آپ در تصویر را کشف کرد رفت و بقیه از او تاثیر گرفتند. من شاگرد کیارستمی هستم. در فیلم «شیرین» دستیار او بودم و در ورک شاپ های ایشان فیلم «زرد آلوی قرمز» را در مورد فرش ایرانی ساختم.

 

امیر عزیزی؛ بازیگر فیلم درباره فیلم گفت: یک مشکلاتی برای این نقش به وجود آمد تا بعد این نقش به من پیشنهاد شود. یک واو اگر جا به جا می شد علی کریم کات می داد و می گفت من برای این واو این دلیل را داشتم.

 

در واکنش علی کریم توضیح داد: هیچ چیز در فیلم بداهه نیست و همه چیز عین فیلمنامه است. 37 جلسه فیلمبرداری کردیم برای 15 دقیقه و شاید این زمان و ریتم آزار دهنده باشد اما هیچ کاری نمی توانستم انجام دهم چون زمان واقعی و ریتم واقعی بود.

 

مصلح تدوینگر فیلم هم در مورد تدوین فیلم گفت: کار جذاب و سختی بود همانطور که در داستان فیلم میبینیم قابل باور بودن دغدغه تمام عوامل از جمله من و کارگردان بود. یک جاهایی تدوین دیده نمی شود و از این موضوع خوشحالم چون به این معنی ست که کارم را درست انجام داده ام.

 

انتهای پیام./ع/ن.ف

 

یبلیبل

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.