یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۳

گزارش تکمیلی از نشست خبری فیلم «یک دو سه .. پنج»/

معیری، شهیدی فر و مرزوقی سه رآس یک دعوای رسانه‌ای!

همایون ارشادی در نشست فیلم «یک ،دو، سه ...پنج » در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/ نشست خبری فیلم «یک دو سه .. پنج» به علت درگیری لفظی بین محمدمعیری کارگردان و شهیدی فر مجری آغاز نشد و با اقامه دعوای فیلمنامه نیوس به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پس از اعلام تریبون مرکز همایش ها مبنی بر اینکه دقایقی دیگر نشست خبری فیلم «یک دو سه .. پنج آغاز خواهد شد خبرنگاران به سالن نشست های خبری مراجعه کردند اما تا حدود 10 دقیقه با اینکه عوامل در سالن حضور داشتند نشست آغاز نشد.

 

پس از آغاز نشست با حضور محمد معیری؛ کارگردان و تهیه کننده، آناهیتا افشار و همایون ارشادی؛ بازیگران و کارن همایونفر؛ آهنگساز، محمدرضا شهیدی فرعلت تاخیر را همزمانی انتهای فیلم و ابتدای نشست با اذان مغرب به افق تهران اعلام کرد. در ابتدای نشست محمد معیری کارگردان قبل از اینکه شروع به صحبت کند با صدای بلند از علی باقری؛ بازیگر فیلم خواست که به افراد حاضربر روی سن اضافه شود.این عمل اینگونه با واکنش محمدرضا شهیدی فر مواجه شد: آقای معیری اجازه بدهید که نشست به همین صورت اجرا شود، این کار خلاف قوانین نشست است.

 

با وجود واکنش شهیدی فر، معیری همچنان چندین بار از علی باقری خواست که به روی سن آمده و به جمع عوامل اضافه شود. محمدرضا شهیدی فر در واکنشی عجیب و جنجالی به این حرکت معیری پایان نشست را اعلام و از حضار تشکر کرد. در این هنگام همایون ارشادی با ناراحتی ابراز داشت: آقای شهیدی فر به ما خیلی توهین کردند! این رسمش نیست! یعنی برای یک بازیگر یک صندلی نداشتند؟!

کارگردان فیلم هم با صدای بلند اینگونه بیان داشت: این یک کار جمعی ست. من بدون سوپر استار و عواملم هیچی نیستم! من یک نفرم و اگر عواملم نباشند حرفی نمی زنم. در همین حین آرش مرزوقی فیلمنامه نویس روی سن آمد و رو به معیری اظهار داشت: ایشان با من به عنوان کارگردان و تهیه کننده قرارداد دارند که اجازه دست بردن در فیلمنامه مرا ندارند. الان 15 دقیقه شخصیت مرا برده اند زیر چاه و یکسری سمبل خنده دار به فیلم اضافه کرده اند.دوست داشتم اینجا می بودم و حرف می زدم. آقای کارگردان و تهیه کننده دفعه بعد به نویسنده تان احترام بگذارید و به قراردادی که می بندید پایبند باشید.

 

در ادامه محمد معیری با اعلام اینکه ما کار نرم افزاری می کنیم نه سخت افزاری از همایون ارشادی و بقیه عوامل خواست که به احترام مطبوعات روی صحنه برگردند و گفت: ما دوسال برای این کار زحمت کشیدیم برای این کار در حالی که مطبوعات حضور نداشتندو حالا که زحمت کشیده اند و آمده اند ما جواب آن ها را باید بدهیم.

 

در این لحظه مسئولین برج میلاد نور سالن را تقریبا قطع کردند و این عمل با واکنش خبرنگاران و عکاسان مواجه شد. پس از برگشت عوامل، علی باقری؛ بازیگر فیلم هم به روی صحنه آمد و محمد معیری او را اینگونه معرفی کرد: علی باقری از بهترین بازی ای که ممکن بوده را زحمت کشیده و انجام داده است. 55 روز در سخت ترین شرایط در سرمای زیر صفر بازی کرده است.

 

در ادامه همایون ارشادی؛ بازیگر فیلم با صدای بلند از خبرنگاران حاضر در نشست پرسید: یک صندلی اضافه خلاف مقررات جشنواره است؟ تنها یک صندلی اضافه؟ که این سوال با واکنش های متفاوت مثبت و منفی از سوی خبرنگاران مواجه شد. آقای شهیدی فر! کجای قانون جشنواره نوشته شده به خاطر یک صندلی اینگونه به ما باید بی احترامی شود؟

 

یکی از مسئولین مجوعه برج میلاد در این زمان اعلام کرد باید سالن خالی شود و محمد معیری در واکنش اعلام داشت: از همه شما ممنونم!  سینما با شما زنده است! من به همه شما افتخار می کنم!

 

گفتنی ست، در ادامه مصاحبه سینماپرس با محمد معیری و آرش مرزوقی را خواهید خواند.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.