یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱

جشنواره سی و یکم فیلم فجر با سینماگران/

سعید هاشمی: دوست ندارم دچار جشنواره زدگی شوم

جشنواره فیلم فجر

سینما پرس- گروه هفت هنر/تهیه کننده فیلم «تتل و راز صندوقچه» گفت: از جشنواره زدگی بدم می آید، دوست دارم فیلمی که ساخته می شود را اول مردم ببینند و بعد اگر شد به جشنواره برسد.

سعید هاشمی تهیه کننده در گفت و گو با  خبرنگار سینما پرس، گفت: فضای جشنواره سی و یکم با حقیقت سینمای ایران فاصله دارد به نوعی که احساس می کنیم وارد یک فضای مجازی شده ایم. متاسفانه فضای جشنواره غریبه شده است و هیچ برآیندی برای آن وجود ندارد. وقتی در مقوله فرهنگ و هنر فضا متشنج باشد نمی شود دورنمایی از آن در نظر داشت.

 

وی افزود: مردم در حال حاضر از سینما فاصله گرفته اند و آن را دوست ندارند باید ببینیم ما در هنر سینما و در زمینه فیلمنامه چقدر غنی هستیم، تا زمانی که ما داستان خوب نداریم نمی شود توقع فیلم خوب هم داشت.

 

تهیه کننده فیلم «تتل و راز صندوقچه» که در حال حاضر مراحل ساخت خود را پشت سر می گذارد، اظهار داشت: دوست ندارم دچار جشنواره زدگی شوم و به دلیل اینکه بخواهم فیلم حتما به جشنواره برسد مراحل تولید آن را بدون فکر و تنها با یک سرعت عمل پیش ببرم. این فیلم یک کار کودک رئال انیمیشن است که در حال حاضر در مرحله طراحی کاراکترهای انیمیشن قرار داریم از جشنواره زدگی بدم میاد دوست دارم فیلمی که ساخته می شود را اول مردم ببینند و بعد اگر شد به جشنواره برسد اصراری ندارم بر اینکه فیلم حتما در جشنواره اکران شود چون این جشنواره ها هیچ برآیندی ندارند و بیشتر یک نوع جوزگی ایجاد می کند.

 

وی ادامه داد: من فکر می کنم اگر قرار است جشنواره ای برگزار شود باید به گونه ای باشد که فرصتی فراهم شود تا مردم به قضاوت فیلم ها بنشینند و در مورد آثار نظر دهند.

 

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: سی و یک سال از برپایی جشنواره ها می گذرد باید دید خروجی این جشنواره ها چه بوده است و آیا خروجی جشنواره ها آنالیز می شود یا خیر؟ ما اصلا چیزی به نام آنالیز در سینمای ایران نداریم و هیچ منبع و ماخذی وجود ندارد که به کارشناسی فیلم ها پرداخته باشد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.