یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵

هنگامی که «عقربه ها خوابشان می آید» دو دوست نیز یک دیگر را گم می کنند

عقربه ها خوابشان می آید

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ کتاب «عقربه ها خوابشان می آید»، اثر برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب به قلم معصومه عیوضی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات سینما پرس، رمان «عقربه ها  خوابشان می آید» عنوان کتابی است که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است، این کتاب به عنوان اثر برگزیده در سومین جشنواره داستان انقلاب معرفی شده است.

 

این رمان، روایت داستان دو نوجوان است که با شرکت در راهپیمایی 17 شهریور سال 1357 یک دیگر را گم می کنند و در این میان به یکی از این دو دوست القا می شود که نفر دیگر به شهادت رسیده است.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

 

قطار روی ریل تلق تلق صدا می کند و جلو می رود. خم می شوم و از بالا نگاه می کنم. حامد دمر، گوشه کوپه کنار مامان افتاده و توی خواب از دندان درد ناله می کند. صورتش رو به من است. یکی از لپ هایش باد دارد.

 

بابا مرضیه و دوقلوها را انداخته وسط و با دهان باز خروپف می کند. مرضیه گاه توی خواب نفس های تند و کوتاه می کشد.

 

جای من هم روی تخت کوچکی است که نزدیک سقف درست شده...

 

از بیرون سر وصداهیی شنیده می شود. انگار کسی خیال خوابیدن ندارد. لخ لخ دمپایی می کشند و می روند و می آیند و حرف می زنند. خدا خدا می کنم بابا بیدار نشود. مسافرهای کوپه های کناری می آیند جلوی کوپه ما می ایستند و بلند با هم حرف می زنند.

 

گفتنی است رمان «عقربه ها خوابشان می آید» نوشته معصومه عیوضی، تولید مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری است که انتشارات سوره مهر آن را در 90 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه منتشر کرده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.