شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰

بهروز غریب پور عنوان کرد:

«خیمه شب بازی به شیوه قاجار» پس از «اپرای عروسکی حافظ» اجرا می‌شود

بهروز غریب پور در دهمین جشن انجمن منتقدان خانه تئاتر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ بهروز غریب پور علت تأخیر در اجرای نمایش «خیمه شب بازی به شیوه قاجار» را ادامه ی اجرای «اپرای عروسکی حافظ» خواند، و بیان کرد: «خیمه شب بازی به شیوه قاجار را تا پایان سال به صحنه می برم.

بهروز غریب پور، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس اظهار داشت: اجرای نمایش «خیمه شب بازی به شیوه قاجار» تا پایان پافتن «اپرای عروسکی حافظ» به تأخیر افتاده است، که به محض پایان یافتن این نمایش و هماهنگی با سالن و مسائل دیگر اجرای «خیمه شب بازی به شیوه قاجار» را از طریق رسانه ها اعلام می کنم.

 

وی در مورد نمایش «خیمه شب بازی به شیوه قاجار» بیان کرد: در مورد انتخاب این نام برای نمایش باید بگویم که خیمه شب بازی بعد از یک افت و خیز و از رونق افتادن در دوران قاجار به یک نظام حرفه ای تر نزدیک شده و از یک اقبال عمومی برخوردار شد، بنابراین این نام گذاری گریزی تاریخی به مورد توجه قرار گرفتن خیمه شب بازی در دوران قاجاراست.

 

غریب پور ادامه داد: داستان این نمایش درمورد عروسی فرخ خان پسر سلیم خان است که حضور حرفه گران وپهلوانان محور اصلی این عروسی بوده و ما به اعتبار این عروسی با حرفه های دوره قاجار و به خصوص افرادی که در حوزه تفریحات عمومی فعالیت می کردند، آشنا می شویم.

 

کارگردان «اپرای عروسکی عاشورا» تصریح کرد: در این نمایش مبارک به عنوان پیوندی مشترک میان بخش های مختلف نمایش زیبایی خاصی به کار می دهد و از گفت و گوی میان مبارک و مرشد روابط جاری در آن دوران مشخص می شود.

 

غریب پور افزود: نمایش «خیمه شب بازی به شیوه قاجار» از نظر شکل و معنا به زمانی بازمی گردد که خیمه شب بازی در اوج خود بوده است.

 

این کارگردان خاطر نشان کرد: نمایش های خیمه شب بازی متعلق به گروه سنی خاصی نبوده و متعلق به عموم مردم است اما ما سعی می کنیم که اجراهایی مناسب با گروه سنی نوجوانان را نیز داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.