چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶

بهزاد فراهانی عنوان کرد:

تئاترهایی که در بخش بین الملل اجرا شدند، توهین به ساحت مقدس تئاتر کشور بود

بهزاد فراهانی در تمرین تئاتر «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی هادی مرزبان

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ پیشکسوت عرصه تئاتر، اجراهای بخش بین الملل را ضعیف و انتخاب آن ها را توهین به ساحت مقدس تئاتر کشور دانست.

بهزاد فراهانی، پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس با بیان اینکه در جشنواره تئاتر فجر به تماشای اجراهای بخش بین الملل جشنواره نشسته است، در مورد این بخش از جشنواره اظهار داشت: سنتی که درانتخاب آثار بخش بین الملل برقرار شده است، متعلق به گذشته و غلط است، انتخاب آثار باید به وسیله متخصصین واقعی تئاتر باشد.

وی ادامه داد: در جامعه تئاتری خودی و غریبه وجود دارد و این به معنای آن است که آنهایی که واقعا به تئاتر و مردم می اندیشند دشتشان از انتخاب آثار کوتاه است و افرادی که از دور دستی برآتش تئاتر دارند آثاری را انتخاب می کنند که به درد تئاتر این مملکت نمی خورد.

پیشکسوت عرصه تئاتر با بیان اینکه کشور ما نیازمند بهره مند شدن از دستاوردهای جهانی تئاتر است، تصریح کرد: کارهایی که در بخش بین الملل جشنواره انتخاب شده اند، توهین به ساحت مقدس تئاتر کشور است و در حقیقت زیباترین کارهایی که برای این بخش انتخاب شدند نمایش های ژانگولر و شعبده بازی هستند.

فراهانی خاطر نشان کرد: بیشتر این نمایش های نه سطحی بالاتر از کارهای داخلی داشته اند و نه هنرمندان و کارگردان هایش بالاتر از هنرمندان داخلی بوده اند .

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.