چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴

مارتین شمعون پور:

«عروسک های سکوت» موسیقی افکتیو دارد

اجرای موسیقی توسط مارتین شمعون پور در دهمین جشن انجمن منتقدان خانه تئاتر

سینما پرس- گروه هفت هنر/مارتین شمعون پور گفت: در «عروسک های سکوت» هیچ ساز زنده ای اجرا نشده است ولی به صورت زنده روی صحنه و در زمان اجرا از افکتور برای تغییر صداهای صحنه و بازیگران استفاده کرده ام.

مارتین شمعون پور نوازنده و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، درخصوص موسیقی نمایش «عروسک های سکوت» گفت: این کار برمبنای یک داستان واقعی بود، فضای کار فضایی وهم آلود توام با تنش های استرس زا و فضاهای خاصی که مختص این نمایش بود. ترس، سوء تفاهم ها وتوهم هایی که در این کار پررنگ دیده می شود از اینرو من موسیقی را براساس این فضا پیش بردم.

وی افزود: من از میکروفن هایی که نزد بازیگران قرار می گرفت بهره بردم. در کارهای قبلی تنها صدای بازیگر تقویت می شد و چندان تغییر افکت و تغییر صدا را شاهد نبودیم ولی در این کار افکت هایی هم به کار داده می شود و ما بازتاب صدا را نیز داریم. در برخی قسمت های نمایش افکت رزونانس هم به صدای بازیگر ملودی می دهد و دیالوگ ها تبدیل به نت موسیقی می شوند.

این آهنگساز ادامه داد: من برای صداهای وهم زا و نشان دادن ترس نهفته در نمایش از صداهای یک گروه کر که قبلا با هم کار می کردیم بهره بردم و صداهایی چون فریاد ها و جیغ ها را با استفاده از آواهای این گروه کر درآوردم.

وی درباره سازبندی کار توضیح داد: در این کار هیچ ساز زنده ای اجرا نشده است ولی به صورت زنده روی صحنه و در زمان اجرا از صداها و افکت های خاصی استفاده کرده ام. به طور مثال در یک صحنه زمانی که دیالوگی برای بار چندم توسط بازیگران اجرا می شود با استفاده از افکت تکرار (Delay) دیالوگ ها تکرار می شوند.

شمعون پور در پایان خاطر نشان کرد: نمایش «عروسک های سکوت» به کارگردانی سمانه زندی نژاد است که در جشنواره تئاتر فجر روز پنجشنبه پنجم بهمن ماه در تالار قشقایی تئاتر شهر به روی صحنه رفت. این کار تجربه خیلی خوبی برایم محسوب می شود و از جمله کارهایی است که تعامل خوبی بین کارگردان و آهنگساز وجود دارد.

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.