دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰

«خليج فارس» منتخب جشنواره هاي مختلف

برترين مستند سال، ديپلم افتخار تحقيق و پژوهش را دريافت کرد

تقدیر از ارد عطارپور در پنجمین جشن مستقل سینمای مستند

«خليج فارس» برترين مستند جشنواره سينما حقيقت، جام جم و جشن خانه سينما، موفق به دريافت ديپلم افتخار بهترين پژوهش و تحقيق از سي امين جشنواره فيلم فجر شد.

به گزارش سينماپرس به نقل از روابط عمومي شبکه يک، در بخش مسابقه سينماي حقيقت فيلم بلند مستند «خليج فارس» با کانديد شدن در دو بخش بهترين فيلم و بهترين تحقيق، ديپلم افتخار بهترين تحقيق و پژوهش را دريافت کرد. اين فيلم توليد گروه مستند شبکه يک سيما است و براي اولين بار نيز از همين شبکه پخش شده است.
بنا به اين گزارش «ارد عطارپور» و «سعيد مليح» در طول سال هاي 88 تا 90 همزمان با ساخت اين مستند، در کتابخانه ملي و کتابخانه مجلس و ديگر کتابخانه ها و مراکز اسناد داخل کشور، کتابخانه هاي خارجي نظير کتابخانه دبي، کتابخانه اسکندريه، کتابخانه ملي بريتانيا، موسسه شرق شناسي سوآل در لندن، کتابخانه شرق شناسي وين، مرکز آرکااديشن انگلستان و ... به پژوهش درباره «خليج فارس» مشغول بوده اند.
همچنين اسنادي در آرشيو اسناد شخصي، مراکز مهم ديپلماسي جهان، تحقيقات ميداني از موزه فلورانس و بازار ابن بطوطه را به صورت ميداني مورد تحقيق قرار دادند.ارد عطار پور در اين باره مي گويد: در طول تحقيق بر روي اين پروژه و هفت قرن تاريخ اعراب تنها نام «خليج فارس» ذکر شده است و شايسته تر از اين نام، کلمه ديگري برازنده اين نقطه از جهان نيست.
مستند بلند «خليج فارس» به تهيه کنندگي و کارگرداني ارد عطارپور که به مناسبت روز ملي «خليج فارس» از شبکه يک سيما پخش شد، تاکنون در جشنواره هاي سينما حقيقت، جشن خانه سينما و جشنواره جام جم به عنوان برترين مستند شناخته شده است.
انتهاي پيام/ع.آ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.