سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷

حضور "مرهم" و "لطفا مزاحم نشوید" در جشنواره مونیخ

مرهم

فیلم های سینمایی "مرهم" به کارگردانی علیرضا داوود نژاد و "لطفا مزاحم نشوید" به کارگردانی محسن عبدالوهاب در بخش "برنامه بین المللی" جشنواره فیلم مونیخ نمایش داده می شوند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده این دوره از جشنواره بین المللی فیلم مونیخ "(Munich Film Festival) روز گذشته فهرست اسامی آثار حاضر در بخش های مختلف بیست و نهمین دوره این جشنواره آلمانی را در حالی اعلام کردند که 2 فیلم سینمایی "مرهم" به کارگردانی علیرضا داوود نژاد و "لطفا مزاحم نشوید" به کارگردانی محسن عبدالوهاب از جمهوری اسلامی ایران نیز در بخش "برنامه بین المللی" (International Program) حضور دارند.

بنابر گزارش پایگاه رسمی جشنواره فیلم مونیخ، فیلم سینمایی "مرهم" در روزهای 26 و 28 ژوئن (5 و 7 تیر) و فیلم سینمایی "لطفا مزاهم نشوید" نیز در روزهای 29 ژوئن (8 تیر) و یکم و 2 جولای (10 و 11 تیر) تابستان سال جاری روی پرده سینماهای بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم مونیخ می روند.

فیلم درام اجتماعی "مرهم" داستان دختری به نام مریم را به تصویر می کشد که بتدریج گرفتار اعتیاد می شود. او در خانه ای شلوغ و در یکی از محله های پایین شهر تهران زندگی می‏کند. پدری سخت گیر دارد و چشم ها مراقب او هستند. تنها مادر بزرگ است که ماجرا را در می‏یابد و نگران آینده اوست. مریم چاره ای جز فرار از خانه پیدا نمی کند. اما مادر بزرگ امکان تماس با او را حفظ کرده می کند. مریم هر روز بیشتر در دنیای ناامن بیرون از خانه درگیر می‌شود و مادر بزرگ برای کمک و نجات او به آب و آتش می‌زند.

"مرهم" که در بخش "نوعی نگاه" بیست و نهمین دوره جشنواره‌ بین المللی فیلم فجر حضور داشت، چندی پیش در مرکز فرهنگی "ژنسیکل" شیکاگو موفق به دریافت جایزه‌ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد و کبری حسن‌زاده اصفهانی بازیگر آن نیز در جشنواره دوبی برگزیده شد.

علیرضا داوود نژاد نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی "مرهم" است و طناز طباطبایی، رضا داوود‌نژاد، احترام حبیبیان، کبری حسن‌زاده، سجاد سپهری، شیرین صفری، محرم معتمدی و سیاوش آقا محمدی در این فیلم سینمایی ایفای نقش می کنند.

همچنین محسن عبدالوهاب؛ کارگردان و فیلمنامه نویس "لطفا مزاحم نشوید" است و محمد احمدی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده دارند.

یداله نجفی، امیرحسین قاسمی، امیراثباتی، مهرداد میرکیانی، میثم کمالی، حمید گلستانی، محمد احمدی، سپیده عبدالوهاب، فردین خلعتبری و عباس کلانتری نیز به ترتیب به عنوان صدابردار، صداگذار، طراح صحنه و لباس، چهره پرداز، جلوه های ویژه، فیلمبردار، تدوینگر، موسیقی و مدیرتولید در این پروژه سینمایی فعالیت کرده اند.

باران کوثری، افشین هاشمی، هدایت هاشمی، شیرین یزدانبخش، محسن کاظمی و حامد بهداد نیز در فیلم سینمایی "لطفا مزاحم نشوید" بازی کرده اند.

همچنین "لطفا مزاحم نشوید" سه داستان اپیزودیک از زندگی در شهر تهران را به تصویر می کشد.

فیلم های سینمایی "اکثریت" (Majority) به کارگردانی سرن یونجه و "مو" (Hair) به کارگردان تایفون پیرسلیم اوغلو از ترکیه/ "بندرگاه" (Le Harve) به کارگردان آکی کوریزماکی از فنلاند/ "پسر بچه ای با دوچرخه" (The Kid With a Bike) به کارگردان ژان پیر و لوک داردنه/ "گفتگوهای عمومی" (Public Speaking) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و "حقیقت درباره من" (Truth about Me) به کارگردانی نیکولای آرسل از دانمارک از جمله برجسته ترین آثار سینمایی هستند که به همراه "مرهم" و "لطفا مزاهم نشوید" در بخش "برنامه بین الملل" این دوره از جشنواره فیلم مونیخ حضور دارند.

جشنواره بین المللی فیلم مونیخ پس از جشنواره برلین به عنوان دومین جشنواره بزرگ فیلم در آلمان به شمار می آید، به طوری که در سال گذشته با ثبت یک رکورد تازه 73 هزار و 500 تماشاگر در آن شرکت کرده بودند.

بیست و نهمین دوره این جشنواره آلمانی بین روزهای 24 ژوئن تا 2 جولای 2011 میلادی (3 تا 11 تیر) تابستان سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/ ع م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.