یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴

در سی امین سال تاسیس گروه شمس

پورناظری ها با علیرضا قربانی در تهران کنسرت می دهند

علیرضا قربانی  خواننده در نشست خبری گروه موسیقی شمس

کنسرت پورناظری ها در سی امین سال تاسیس گروه شمس با صدای علیرضا قربانی در 11 تا 13 اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.<BR>


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، کیخسرو پورناظری، بنیان گذار و سرپرست گروه شمس با اعلام این خبر گفت:این کنسرت در دو بخش بر اساس ساخته های من، تهمورس و سهراب پورناظری برگزار می شود و علیرضا قربانی به همراه بیست هنرمند اشعاری از بزرگانی همچون حضرت مولانا،سلمان ساوجی ،پرتوکرمانشاهی و...را اجرا خواهد کرد.

آهنگساز گروه شمس با بیان اینکه کنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد، اعلام کرد:بخش نخست این کنسرت براساس موسیقی عرفانی تنبورخواهد بود که با همنوازی ده تنبور و همراهی سازهای کوبه ایی نگاهی به سی سال موسیقی گروه شمس دارد. همچنین آثاری نوینی هم در این قسمت برای نخستین بار اجرا خواهند شد. بخش دوم کنسرت نیز به موسیقی ملی ایران اختصاص دارد که با آهنگسازی تهمورس و سهراب پورناظری گروه شمس سفری از غرب تا شرق ایران را برای مخاطبان به همراه دارد.

به گفته وی در این بخش سازهائی همچون تار ، سه تار ، کمانچه، بربت، سنتور، بم‌تار ،بم سنتور، سرنا، دودوک و سازهای کوبه ای به همنوازی می پردازند.

لازم به ذکر است کیخسرو پورناظری در سال 1359 گروه تنبور شمس را بنیان نهاد. این گروه برای نخستین بار ساز باستانی تنبور را به صورت همنوازی با همراهی دف و با بهره گیری از اشعار مولانا به صحنه موسیقی معرفی کرد. این گروه تاکنون بیش از سیصد کنسرت درتالارهای و فستیوالهای جهانی اجرا کرده و جوایز بسیاری را به خود اختصاص داده است.

آلبوم های موسیقی "صدای سخن عشق"، "حیرانی"، "مهتاب رو" و دی وی دی "کنسرت گروه شمس به مناسبت سال بزرگداشت جهانی مولانا" بخشی از فعالیت های این گروه است.

کنسرت گروه شمس 11 تا 13 اسفندماه در دو سانس 18 و 21:30 توسط شرکت فرهنگی هنری ترانه شرقی درتهران برگزار می شود.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.