شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹

از امروز و در کتابفروشی های تهران؛

"چند روایت تازه از تئاتر ایران" به علاقه مندان رسید

 ناصر حسینی مهر

حسینی مهر از انتشار مجموعه گفت و گو هایش با پیشکسوتان تئاتر ایران خبر داد.

ناصر حسینی مهر در گفت و گو با خبرنگار ادبی خبرگزاری سینمای ایران، از آغاز پخش کتاب "تئاتر ایران، چند روایت تازه" خبر داد.

وی درباره این کتاب افزود: این اثر حاصل گفت گوی بنده با اساتید بزرگ تئاتر ایران از زمانی است که یک بازیگر جوان تئاتر بودم. آن زمان به عنوان یک جوان 20 ساله بسیار کنجکاو بودم که نسل گذشته این رشته را بشناسم. چند سال پیش که به ایران بازگشتم تصمیم گرفتم این گفت و گو ها را جمع آوری و منتشر کنم.

حسینی مهر گفت: در این کتاب بر خلاف کتاب های تاریخی، از آمار و رقم های خشک خبری نیست. در واقع حاصل صحبت با اساتید تئاتر، روایت هایی است که تا کنون جایی چاپ نشده است. این کتاب اکادمیک و پژوهشی نیست و صحبت های صمیمانه هنرمندان قدیمی نمایش ایران است که به صورت گفت و گو منتشر شده است. از میان این هنرمندان می توان به ایران دفتری، رقیه چهره آزاد، عطا الله زاهد، عباس جوانمرد و اکبر رادی اشاره کرد.

این بازیگر تئاتر در پایان گفت: در پانوشت های کتاب تلاش شده است سیر پیشرفت تئاتر جدی و معاصر ایران بعد از مشروطه و چگونگی شکل گیری آن را بررسی کند.

"پیشروان تئاتر اروپا"، "رخ در رخ"، "آخرین درس بازیگری"، "تئاتر جزیره کوچک آزادی"، "مفیستو"، "ستارگان در آسمان بامدادی" از کتاب هایی است که تا کنون از ناصر حسینی مهر منتشر شده است.

کتاب "تئاتر ایران، چند روایت تازه" از سوی نشر افراز منتشر و از امروز در کتابفروشی ها عرضه شده است.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.