یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹

گزارش سینما پرس ازکارگاه "اسطوره و بازیگری"؛

سید سهیل رضایی: این کارگاه آموزشی برای شناسایی تیپ های مختلف شخصیتی است

انجمن بازیگران

این روانشناس گفت: برگزاری کارگاه آموزشی"اسطوره و بازیگری" جهت آشنایی بازیگران با تیپ های مختلف شخصیتی برای برقراری ارتباط بهتر در بازیگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، نوزدهمین جلسه از مجموع جلسات انجمن بازیگران شب گذشته در خانه سینما با حضور جمع اندکی از هنرمندان سینما با موضوع "اسطوره و بازیگری" برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ در ابتدای این جلسه حبیب دهقان نسب عضو انجمن بازیگران خانه سینما که در غیاب داوود رشیدی مسئولیت برگزاری این کارگاه را برعهده داشت، گفت: به دلیل اجرای ویژه مهمانان نمایش "خانمچه و مهتابی" هادی مرزبان و مسابقات فوتبال و ... این جلسه با حضور جمع اندکی از اعضای انجمن بازیگران برگزار می شود.

وی ادامه داد: انجمن بازیگران مشغول رایزنی جهت تهیه بلیت چشنواره فیلم فجر برای اعضای انجمن است.

دهقان نسب سپس به شرح کوتاهی از فعالیت ها و عملکرد دکتر سید سهیل رضایی پرداخت.

سید سهیل رضایی در ادامه این نشست که بیشتر جنبه آموزشی برای بازیگران و روانشناسی در بازیگری داشت، گفت: در برگزاری این جلسه، انجمن بازیگران با بنیاد فرهنگ زندگی به صورت مشترک به همکاری پرداختند تا به وجوه نوع رفتار و حرکات اسطوه های زن و مرد بپردازند، به همین جهت تصمیم گرفتم برای تحقق این مهم به تحلیل عمیقی از تیپ های شخصیتی در فیلم های سینمایی و نوع بازی بازیگران در فیلم های مختلف بپردازم.

وی ادامه داد: در ارتباط با این امر تاکنون با بازیگرانی چون رضا کیانیان و کارگردان هایی چون سامان مقدم در سریال"شمس العماره" همکاری داشتم و در "گزارش یک جشن" ابراهیم حاتمی کیا نیز با وی به فعالیت در زمینه این علم و مشخصه های آن در بازیگری پرداختم.

این روانشناس بیان کرد: در جمع اهالی سینما و فعالیت های آن ها نیز، همواره اگر های جالبی دیده می شود و افراد متخصصی وجود دارند که که پس از مشاهده هر فیلمی بیان می کنند که اگر این فیلم توسط فلان فرد کارگردانی ، بازی و یا نگارش می شد طور دیگری بود و این امر شاخصه ای است که در تمام ابعاد فیلم سازی وجود دارد.

وی در ادامه به بیان ابزارهای قدرت ساز برای بازیگران جهت ایفای وجوه شخصیتی زنان مختلف پرداخت و به دلیل محدود بودن فرصت، بررسی ابعاد و شخصیت ها و تیپ های مردانه به جلسه دیگری وعده داده شد.

به گزارش سینما پرس؛ این کارگاه آموزش بازیگری و روانشناسی بازی، با پرسش و پاسخ بازیگران و دکتر رضایی به صورت مشترک اداره و برگزار شد و در آن بازیگران خواستار این امر شدند که این جلسات برای دیگر اعضای سینما از جمله کارگردان ها نیز برگزار شود.

دکتر رضایی گفت: این جلسه باعث آشنایی بازیگر با نوع نقش ها و تیپ های مختلف در بازی می شود و ابدا سعی در تحلیل بازیگران ندارد و با همکاری خانه سینما این جلسات به صورت کارگاه های آموزشی برای سایر اهالی سینما نیز ادامه می یابد و این تنها شروع کار ماست.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که همانند اغلب جلسات با تأخیر آغاز شد، بازیگرانی چون: مریلا زارعی، بابک حمیدیان، شیوا خنیاگر، فلور نظری، رضا ناجی ، آتش تقی پور و... شرکت داشتند .

انتهای پیام /س م / اط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.