یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

وزیر ارشاد:

اگر جامعه ما به فاصله چند هفته اتفاقات شگفت انگیزی از جنس عزت و غرور را تجربه می‌کند به دلیل تدابیری است که در این مدت نزدیک به سه سال اتخاذ شده است

محمدمهدی اسماعیلی؛ وزارت ارشاد

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی وجود خود را وقف عزت ایران کرد، گفت: با وجود شهادت رئیس‌جمهور وضعیت عمومی کشور همچنان با انسجام ملی و نزدیکی بیشتر دل‌ها پابرجاست و کشور تبدیل به امت واحده‌ای برای ادامه مسیر انقلاب شده است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی امروز یکشنبه ۶ خرداد در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدای خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش که با حضور جواد اوجی وزیر نفت و کارکنان وزارت نفت در محوطه مقبره شهدای این وزارتخانه برگزار شد. اظهار داشت: خداوند متعال را شاکر هستیم که در پناه الطاف الهی نظام امت و امامت و برخلاف همه فراز و فرودها و اتفاقات داخلی و خارجی از تحریم و تهدید گرفته تا جنگ نظامی، ترور و از دست دادن عزیزان خدمتگزار، خیمه بلند انقلاب همچنان برافراشته است.

وی افزود: در هر نظام سیاسی اگر یکی از این اتفاقات در مقیاس پایین‌تری رخ می داد التهاب و نگرانی همه شئون اجتماعی را در بر می گرفت اما مردم عزیز ایران یک هفته است که رئیس جمهور ولایی و پر تلاششان را از دست داده‌اند و با این وجود وضعیت عمومی کشور با ثبات کامل، انسجام ملی، نزدیک شدن بیشتر دلها به هم و کنار گذاشتن برخی اختلافات تبدیل به امت واحده ای برای طی مسیر نورانی امام، انقلاب و راه شهدا شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در این چند روز اندوه‌بار دنیا عظمت ملت ایران را از نزدیک دید؛ بدخواهان خواب های پریشانی‌ برای کشور ما دیده بودند، از فروپاشی اجتماعی صحبت می کردند، از بین رفتن سرمایه اجتماعی را یاد آور می شدند و از فاصله بین دولت و ملت حرف می زدند اما با وضعیتی شگفت انگیز رو به رو شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از ساعات اولیه‌ای که رییس جمهور عزیز را در مسیر خدمت و تلاش و در میان کوهستان ها گم کردیم دلهای جامعه ایرانی به هم نزدیک تر شد؛ همه نگران وضعیت رئیس‌جمهور و همراهان بودند. مساجد، تکایا، حسینیه ها، بقاع متبرکه و امامزادگان مملو از جمعیتی بود که با چشمان اشکبار و دستانی به سوی آسمان برای بازگشت ابراهیم از میان کوهستان دعا می کردند.

وی با بیان اینکه ابراهیم بت شکن ما در مسیر خدمتگزاری شب و روز نمی شناحت و همه لحظات زندگی خود را وقف خدمتگزاری به مردم ایران کرده بود، گفت: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر جامعه ما به فاصله چند هفته اتفاقات شگفت انگیزی از جنس عزت و غرور را تجربه می کند به دلیل تدابیری است که در این مدت نزدیک به سه سال با هدایت های رهبر انقلاب و میدان‌داری رییس جمهور مکتبی اتخاذ شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در عملیات وعده صادق وقتی همه کشورهای مجهز غربی با همه امکانات بسیج شده بودند برای اینکه جلوی آسیب به رژیم صهیونسیتی را بگیرند فرزندان غیور مردم ایران افتخار تاریخی را خلق کردند؛ پهپادها از آسمان شهرهای مقدس عبور می کرد و همراه با آن اشک های مشتقان که سالها منتظر خواری رژیم صهیونسیتی بودند را به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از چند هفته این اجتماعات میلیونی در تبریز، تهران، قم، بیرجند و مشهد مقدس صورت گرفت؛ میلیون ها ایرانی با صرف وقت با عشق و علاقه خودشان را به صفوف فشرده تجلیل و تکریم و تعظیم از خدمتگزار خودشان رساندند و لحظات و دقایقی تاریخی را رقم زدند.

اسماعیلی افزود: آیت‌الله رئیسی هم در زمان حیات خود تمام وجود خود را وقف تعالی و عزت ایران و اسلام کرده بود و وجود نازنین زخم خورده ایشان انقلاب بزرگی از اجتماعات مردمی که حاصل آن انسجام و وحدت ملی بود را رقم زد که مصداق جمله عاش سعیدا و مات سعیدا بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: رئیس‌جمهور وقتی مدیریت جامعه را سه سال قبل در اختیار گرفت، کشوری تعطیل و نیمه تعطیل را داشتیم روزهای تنفیذ حکم ریاست جمهوری بیماری کرونا جان بیش از هفتصد نفر از هموطنانمان را می گرفت.

اسماعیلی گفت: فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی یا تعطیل بودند و یا نیمه تعطیل، ملت دچار تحقیر از طرف مدعیان خوش نشین کم‌عقل وابسته به غرب بودند، ادعا داشتند عرضه ساخت واکسن که نداریم هیچ، عرضه وارد کردن آن را هم نداریم، اما با تلاش های آیت الله رئیسی کشور به حالت عادی بازگشت، شما عزیزان در وزارت نفت گواهانی زنده بر اقدامات صورت گرفته هستید. اوجی نمونه مجسمی از یکی از ارکان دولت انقلابی در ارتقای وضعیت جامعه است.

وی با بیان اینکه برخی روزها صادرات نفت به کمتر از یکصد هزار بشکه رسیده بود. ده‌ها مشکل وجود داشت که بهتر از من به آنها واقف هستید اما امروز با رشد بیش از ۲۰ درصدی در این حوزه مواجه هستیم، افزود: در سایر بخش ها نیز همین طور حوزه فرهنگ و هنر تعطیل بود و تصور می کردند فرهنگ و هنر با جریان انقلابی به پیش نخواهد رفت اما در سال گذشته پر رونق ترین‌ دوره فرهنگ و هنر در همه سالهای پیش از آن را داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشادت اسلامی گفت: در حوزه صنعت برق و آب و سایر بخش ها و زمین‌های سوخته‌ای که تحویل گرفته بودیم، با همت آیت‌الله رییسی در نقطه با ثباتی قرار گرفته است، ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران سیلی محکمی به‌ رژیم صهیونیستی می زند و در داخل کشور نفر اول اجرایی و خدمتگزاران دیگری را از دست می دهد ولی با قدرت ایستاده است و مسیر را به سمت آینده ادامه می‌دهد.

اسماعیلی ادامه داد: خداوند متعال بر علو درجات امام راحل بیفزاید که این نهضت بزرگ را برای ما پی ریزی کردند و با ایمان و اعتقاد به خداوند و امدادهای الهی مسیر ما را به پیش برده است و پرشورتر از گذشته مسیر را ادامه خواهیم داد.
وی تصریح کرد: باید از همکاران شهیدم دکتر امیر عبدالهیان یاد کنیم که دوگانه دیپلماسی و میدان را حل کرد در ایام حزن فلسطینیان از پا ننشست و با اخلاص و تواضع مسیر بندگی خدا را طی کرد و در بهترین زمان در کنار یکی از بهترین اولیای الهی به دیدار معبود شتافت. یاد و خاطر شهیدان آل هاشم، دکتر رحمتی، سردار سیدمهدی موسوی نیز که فداکارانه جان خود را تقدیم کرد و سایر همراهان را هم گرامی می داریم. ان‌شاءالله عاقبتمان ختم به شهادت شود و پرچم نهضت در اختیار امام زمان (عج) قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.