یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی:

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود

حجت الاسلام حمید احمدی

سینماپرس: رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی از برگزاری سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام حمید احمدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط در روز پنجشنبه -سی ام فروردین ۱۴۰۳- در کربلا برگزار می‌شود.

به گفته وی در این همایش یک‌روزه اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: همچنین ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله نیز از سوی کشورهای کویت، نیجر، پرتغال، افغانستان، یمن و سوریه به دبیرخانه این همایش ارائه شده است، افزود: همچنین دو مقاله مشترک ایران و عراق نیز ارائه شده است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه سه مقاله منتخب در این همایش ارائه می شود و ۲۵ مقاله از ایران و عراق و سایر کشورها در پنل‌ها ارائه می‌شود.

دانشگاه فنی الفرات الاوسط که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر نجف واقع شده است.

این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در کوفه است. دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی عراقی بزرگ است.

دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری در چندین زمینه تحصیلی می شود.

در این همایش آیت الله سیدمجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سیدمحمود رضا آقا میری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و عبدالمحسن ناجی المحیسن رئیس دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق سخنرانی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.