چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

معاون سیما رسانه ملی:

«تحول ساختاری» در «سیما» آغاز می‌شود/ «تولید» دچار عادات غلط است به همان میزان «اداره سیما» هم دچار عادات غلط است

محسن برمهانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی

سینماپرس: محسن برمهانی معاون سیما اعتقاد دارد مردم در سال ۱۴۰۲ خودشان را در تلویزیون دیدند اما به تحول ساختاری در سیما می‌اندیشد که در سال جدید آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپر، محسن برمهانی ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به تلویزیون آمد و برای اولین بار چندی پیش با رسانه‌ها یک نشست رسمی داشت. او البته خیلی با فضای نمایشی، برنامه‌ای و تلویزیونی بیگانه نبود. چرا که پیش از این مسئولیت مدیرکل تأمین برنامه‌های خارجی و رسانه بین‌الملل سیما را عهده‌دار بود.

البته هم زمانی دبیری شورای فیلم و سریال سازمان صداوسیما را برعهده داشت هم در کمیته تأمین و پخش ستاد انتخابات سازمان و هم کمیته بازرگانی فیلم سینمایی رسانه ملّی و همچنین بخش‌های دیگر مسئولیت داشت.

با او ابتدا درباره چهره‌ها صحبت کردیم و پاسخ‌های جالب توجهی داد. او درباره رضا رشیدپور این نکته را مطرح کرد که او خودش گفته که فعلاً نمی‌خواهد همکاری کند. درباره احسان علیخانی و رامبد جوان هم پاسخ مشترکی داد که به علیخانی در اختتامیه «عصرجدید» گفتم فصل جدید را بسازید و گفتند فرصت زمانی می‌خواهیم و نیاز به ظرفیت داریم. همچنین آقای جوان گفتند فاصله‌ای برای «خندوانه» لازم است.

اما وقتی درباره مهران مدیری سؤال کردیم این‌چنین پاسخ داد: «تلویزیون حتماً راغب نیست با چهره‌هایی کار کند چون به مردم احترام نگذاشتند اما مهران مدیری جزو این چهره‌ها نیست. با او در حال مذاکره‌اند صحبت می‌کنند راجع به متن صحبت کنند به نتیجه برسد پیش خواهیم رفت. این بدان معنا نیست که همه کارهای چهره‌ها مورد تایید سازمان است اما یک‌وقت درباره هنرمندانی که خلق اثر می‌کنند صحبت می‌شود که مردم دوستشان دارند.»

در ادامه با دو پرسش دستاورد سال ۱۴۰۲ و چشم‌انداز ۱۴۰۳ معاونت سیما گفت‌وگو را ادامه دادیم که به شرح ذیل است:

محسن برمهانی درباره دستاوردی که معاونت سیما در سال ۱۴۰۲ بدست آورد، به خبرنگار تسنیم گفت: اتفاقات زیادی امسال در سیما افتاد. یکی از چیزهایی که خیلی تمایل داشتیم مردم‌مان در رسانه خودشان را ببینند یعنی همان بازنمایی مردم در رسانه، در سیما اتفاق افتاد.

وی افزود: یعنی شما فکر کنید از یک عمل زنده جراحی در شبکه سلامت تا تا عقد دو زوج جوان زنده را دیگر مثلِ قبل در یک استودیو خلاصه نمی‌شد بلکه دوربین به روستاها و میان مردم رفت. ممکن است به اندازه سریال ها دیده نشد اما برای ما در اداره رسانه یک اتفاق مهمی به حساب می‌آید که به ما یک جهت‌گیری جدیدی را در عرصه مدیریت نشان می‌دهد.

معاون سیما در ادامه این گفت‌وگو به چشم‌انداز تلویزیون در ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: تحول ساختاری در سیما آغاز می‌شود و چشم‌انداز اصلی ما به شمار می‌رود. تولید دچار عادات غلط است به همان میزان اداره سیما هم دچار عادات غلط است؛ با تغییر ساختار باید تغییر کند و در تدارک این تغییر ساختار هستیم.

* تسنیم

نظرات

  • ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۰۶:۱۷
    0 0
    تحول را در برنامه های سال تحویل دیدیم که میلیاردی به سلبریتی ها پول دادین!!!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.