یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

از سوی کانون پرورش فکری؛

معرفی برگزیدگان مرحله اول پویش ملی «خوانش کتاب»

پویش ملی خوانش کتاب

سینماپرس: اسامی برگزیدگان مرحله اول پویش ملی «خوانش کتاب» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این پویش سراسری با شعار «آینده خواندنی است» به صورت رسمی از پنجم آذر با رونمایی از پوستر این پویش با حضور وزیر آموزش و پرورش، در بستر برنامه کاربردی شاد آغاز شد و تا خرداد ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد.

در بخش «۱۰۰ ثانیه با کتاب» دانش‌آموزان پایه اول تا ششم، بخشی دوست‌داشتنی از کتاب مورد علاقه خود را در قالب فیلمی که با موبایل ضبط کرده‌اند در نهایت ۱۰۰ ثانیه‌ای، روخوانی و بلندخوانی و این فیلم را در صفحه شاد بارگذاری می‌کردند. به این طریق به معرفی کتاب مورد علاقه‌ برای دیگر همسالان‌شان می پرداختند.

بر همین اساس و با اعلام رسمی نتایج این بخش، در رده سنی (کودک)؛ جانان حسین‌زاده و علی رواقی هر دو از استان آذربایجان غربی، ارغوان ثقفی‌نیا و اسرا سوری از استان تهران، مینا خیاط از استان خراسان جنوبی، رستا جبراییلی و فاطمه‌السادات حسینی هر دو از استان زنجان، زهرا صادقی از استان ایلام، دینا ربیعی از استان مرکزی، آیناز غلامی از استان کرمانشاه، سارینا جعفر جوکار، زهرا بهزادی‌مقدم، عارفه کریمی و عسل درویش هر چهار نفر از استان همدان، هیوا فتاحی از استان خوزستان، محمدطاها معینی از استان خراسان رضوی، عاطفه هاشمی از استان چهارمحال بختیاری، ستایش آهنگر از استان گلستان و آراد نعیمی از استان کرمان برگزیدگان مرحله اول این بخش هستند.

در بخش «روی خط کتاب» که اختصاص به پادکست، نماهنگ و کتاب صوتی‌های ساخته‌شده از سوی دانش‌آموزان نوجوان (دور اول و دوم دبیرستان) داشت، نوجوانان: هاله مولانی از استان آذربایجان غربی، ماری بل اصلان از استان آذربایجان غربی، نیلا بنفشی از استان آذربایجان غربی، مبینا مهری از استان زنجان، هانیا ناصری از استان ایلام، رژا کله‌وندی از استان کرمانشاه، ریحانه‌السادات حسینی از استان گلستان، رقیه صفاری از استان کرمان برگزیدگان مرحله اول این بخش هستند.

در بخش «برایم بخوان» نیز که بخشی از کتاب از سوی یکی از اعضای خانواده(پدر، مادر، خواهر، برادر، مادربزرگ و پدربزرگ، خاله، عمه، دایی و... برای دانش‌آموز کودک یا نوجوان، خوانده می‌شد(والدین)؛ لوریتا عسگری و رضا سرمد هر دو از استان کرمانشاه و در بخش «عکس از کتاب‌خانه خانگی» نیز، دانش‌آموزان ارغوان ثقفی‌نیا و لیانا وطن‌خواه هر دو از استان تهران برگزیدگان مرحله اول این پویش هستند.

بر اساس این خبر، تهیه فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای از خوانش کتاب از سوی کودکان، تهیه پادکست، نماهنگ کتاب صوتی از سوی نوجوانان و خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتاب‌خانه‌های خانگی، از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرای گسترده‌تر و فراگیر این پویش در سراسر کشور پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.