سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸

جشنواره فیلم فجر از نگاه هنرمندان/14

فرشچی: حاشیه ها سینما را بهم ریخته اند

مینو فرشچی

این فیلمنامه نویس گفت: در شرایط فعلی سینما که حاشیه ها پررنگ تر از اصل آن شده اند، کنترل روند امور جشنواره کار بسیار سختی است.

مینو فرشچی به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: سطح کیفی هر جشنواره به شرکت کنندگان آن بستگی دارد، اینطور که پیداست قرار است بخش های جدیدی به قسمت اعطای جوایز اضافه شود، بنابراین باید منتظر ماند و دید با توجه به این تغییرات ظاهری، جشنواره امسال چطور برگزار خواهد شد.

وی افزود: ازاتفاقات خوب جشنواره این است که هر سال، هم فیلم اولی ها هم پیشکسوتان سینما یک جا جمع می شوند و تعامل امیدوار کننده ای میان این دو گروه شکل می گیرد.

فرشچی ادامه داد: سال 87 که به عنوان عضو هیات انتخاب مستقیما در جریان امور جشنواره بودم، شاهد گلایه هایی بودیم راجع به اینکه مجید شاه حسینی، رئیس بنیاد فارابی آن دوره برای پیشرفت در برنامه ها بسیار وسواس به خرج می دهد تا فیلم ها به جشنواره برسند ولی علیرغم همه این مسائل، در آن زمان برای اولین بار هیات انتخاب کارش را به موقع تمام کرد.

وی تاکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که مهدی مسعودشاهی در سخت ترین سال سینما دبیر جشنواره شده و با این به هم ریختگی که در سینمای فعلی به وجود آمده و حاشیه ها پر رنگ تر از اصل سینما شده اند کنترل روند امور، کار بسیار سخت و مشکلی است.

وی در پایان گفت: امیدواریم امسال شاهد فیلم های خوبی باشیم و سینما را از این به بعد در شرایط بهتری ببینیم.


انتهای پیام/م.ر/اط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.