پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

با حضور وزیر ارشاد؛

ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی تشکیل جلسه داد

اعضای هیات امنای بنیاد فارابی

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در جلسه سالانه هیات امنای بنیاد فارابی، اعضای هیات امنای این بنیاد را منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفدهم دی در احکامی جداگانه محمد خزاعی، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، حسن خجسته، علیرضا مختارپور، جواد اوجی، مجید شاه‌حسینی، محسن مهاجرانی، میثم نیلی و حسین کرمی را به عنوان اعضای هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی منصوب کرد و اولین جلسه وزیر فرهنگ با اعضای جدید این بنیاد ۱۲ بهمن برگزار شد.

مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد و تولیدات آن که در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده، گفت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر ۱۲ اثر سینمایی از طرف بنیاد فارابی ارائه شده است.

وی با تاکید براینکه در محصولات ارائه شده تنوع موضوع وجود دارد، افزود: از این ۱۲ فیلم، ۶ فیلم با مشارکت بخش خصوصی و ۶ فیلم با مشارکت سایر دستگاه‌ها تولید شده است.

زین‌العابدین تاکید کرد: تولیدات سینمایی که امسال در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده‌ در مناطق مختلف کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود ساخته شده است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره فعالیت‌های بین‌المللی این بنیاد تصریح کرد: در سال جاری ۲۲ هفته فیلم در عرصه بین‌الملل در کشورهای مختلف برگزار کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در تدارک ساخت چند اثر با موضوع حماسه مردم غزه هستیم و ان‌شاءالله تولیدات خوبی برای روشنگری درباره مظلومیت مردم فلسطین و غزه از سوی بنیاد فارابی ارائه خواهد شد.

باید زیرساخت‌های سینمایی در کشور گسترش پیدا کند

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی نیز در این جلسه گفت: در دولت مردمی در حوزه ساخت سالن‌های سینمایی روند روبه‌رشدی داشته‌ایم و تا پایان دوره دولت مردمی این روند روبه‌رشد ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه شرایط برای تولیدات مشترک با بخش خصوصی فراهم شود افزود: هدف‌ ما این است که زیرساخت‌های سینمایی در کشور گسترش پیدا کند و در این زمینه هم رشد قابل توجهی داشته باشیم.

همچنین در این جلسه حکم اعضای هیات‌ امنای جدید هم داده شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.