یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

پس از ایجاد حواشی و پرت کردن افکار عمومی از مسئله فلسطین!

تیم مدیر ارتباطات و رسانه «سازمان اوج» خلع ید شد/«به افق فلسطین» با ترکیب جدید به آنتن بازمی‌گردد

به افق فلسطین

سینماپرس: پس از ایجاد تعداد زیادی حواشی بی‌مورد و فرعی ساختن مسئله اصلی فلسطین و مقاومت در منظر مخاطبان رسانه ملی؛ سرانجام مسئولان شبکه افق صداوسیما با عوامل برنامه «به افق فلسطین» خداحافظی کردند.

به گزارش سینماپرس، تقریباً از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی و با عنایت به شکل گیری یک هماوردی بزرگ میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، برنامه‌ای با عنوان «به افق فلسطین» در شبکه افق صداوسیما آغاز به کار کرد. اما متاسفانه حضور پررنگ جریان فکری حاکم بر سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج و بالاخص میدان داری افرادی کم اطلاع و نا آشنا به موضوع فلسطین همچون محمدرضا شهیدی‌فر، مهدی عرفاتی، علی صدری‌نیا، المیرا شریفی‌مقدم و ... سبب شد تا این برنامه از ابعاد انحرافی برخوردار شده و حتی بخشی از افکار عمومی در جامعه را از موضوع فلسطین و فجایع غزه منحرف سازد!

این در حالی است که با توجه به اهمیت بسیار زیاد تحولات فلسطین و تأثیری که در افکار عمومی ایران و آرایش قدرت در غرب آسیا داشت، نولید برنامه‌هایی همچون به افق فلسطین یک ضرورت و نیاز حتمی برای رسانه ملی محسوب می‌شود. برنامه‌هایی که لزوما می‌بایست با پرهیز از حاشیه سازی های بی ربط لازم است تا تلاش ویژه نمایند و از یک سو واقعیت میدان را به نحو بهتری به مخاطب ایرانی عرضه کنند و از سوی دیگر تحلیل‌های به روزی ارائه دهند و این همه را با دعوت از میهمان‌هایی با سلایق سیاسی متفاوت و البته آشنا و دغدغه‌مند به موضوع فلسطین و جبهه مقاومت گره زده و به این واسطه یک همدلی ویژه ‌ای را در ساحت سیاسی اجتماعی ایران به نمایش بگذارند؛ آنهم حول مسئله‌ی بسیار کلیدی با عنوان فلسطین و مقاومت.

حالا پساز گذشت یک ماه از آزمون و خطای «به افق فلسطین» سرانجام مسئولان شبکه افق به این درک روشن رسیده و ضمن خداحاقظی با عوامل اوج مسلک این برنامه اعلام کرده‌اند که از این پس «به افق فلسطین» با یک تیم مجرب و قدرتمند رسانه‌ای در حوزه مقاومت پیگیری خواهد شد. وعده‌ای که اگر چه به واسطه حضور سنتی جریان اوج در پیکره شبکه افق تحقق آن بعید است؛ اما باید همچنان منتظر عملی شدن آن بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.