سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا-اقیانوسیه (ABU)؛

جایزه ممتاز اجرای اهداف پایدار توسعه‌ای SDG به «سازمان صدا و سیما» رسید

abu

سینماپرس: معاونت توسعه و فناوری رسانه در سال ۲۰۲۳ جایزه ممتاز اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا-اقیانوسیه (ABU) را کسب کرد.

به گزارش سینماپرس، جایزه ممتاز اجرای اهداف پایدار توسعه‌ای (SDG) اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا-اقیانوسیه (ABU) در سال ۲۰۲۳ میلادی در شصتمین مجمع عمومی و جلسات مرتبط ABU به آقای مهندس علیرضا شریفی، معاون توسعه و فناوری رسانه به نمایندگی از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رسید.

این جایزه به دلیل فعالیت‌های گسترده حوزه فنی سازمان صدا و سیما در اجرای طرح‌های توسعه‌ای مربوط به بهینه‌سازی سیستم پخش تلویزیون زمینی برای توسعه دریافت کانال‌های HD و توسعه فرستنده تلویزیونی دوهرتی جدید برای کاهش مصرف برق فرستنده‌ها، در روز شنبه ۶ آبان ماه سال جاری در شصتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا-اقیانوسیه در شهر سئول کشور کره جنوبی، اهدا شد.

فعالیت‌های مورد نظر در پیشنهاد بهینه‌سازی و بازچینش شبکه‌های سیما در بسته‌های موجود با فرمت و استاندارد مناسب، به نحوی است که با توجه به پوشش فرستنده‌های مربوط به بسته‌ها، بیشترین تعداد مخاطبان امکان دریافت شبکه‌های HD را داشته باشند. همچنین، در این طرح از تکرار پخش شبکه‌ها با فرمت‌های مختلف به میزان چشمگیری جلوگیری خواهد شد که در نتیجه آن، تعداد فرستنده‌های مورد نیاز و به تبع آن مصرف انرژی کاهش خواهد یافت.

با استفاده از فناوری دوهرتی در ساخت فرستنده‌های جدید با بهره‌وری بالا، بازدهی کلی این سیستم‌ها از ۲۰ درصد به حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین، با ساخت اولین فرستنده پرتوان با فناوری دوهرتی، امکان توسعه و جایگزینی فرستنده‌های قدیمی فراهم خواهد شد که در کل باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها می‌شود.

انجام این دو طرح و مدیریت صحیح در سازوکارهای پیاده‌سازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در این پروژه‌ها، از نظر داوران اتحادیه ABU، به عنوان طرح ممتاز انتخاب شد و آقای مهندس شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه به نمایندگی از سازمان صدا و سیما برای دریافت این جایزه انتخاب شدند.

اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه با ۲۸۰ عضو از ۵۷ کشور جهان، یکی از بزرگترین و حرفه‌ای‌ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای در سطح جهان است. این اتحادیه از سال ۱۹۶۴ فعالیت خود را آغاز کرده و با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضاء، به منظور تقویت و توسعه رادیو و تلویزیون در منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کند. این اتحادیه با بیش از ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف آسیایی و اقیانوسیه، به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو و تلویزیون در جهان شناخته می‌شود. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از فعال‌ترین اعضای این اتحادیه شناخته می‌شود.

به گزارش سینماپرس،اهداف پایدار توسعه‌ای (SDG) هفده هدف توسعه پایدار (Sustainable Development Goals) یا ۱۷-SDG چشم‌اندازهایی یکپارچه هستند آن‌ها تشخیص می‌دهند که اقدام در یک زمینه بر نتایج در حوزه‌های دیگر تأثیر می گذارد و توسعه باید هم‌زمان پایداری اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی را در تعادل نگه دارد.

اهداف توسعه پایدار (SDGs) که به عنوان اهداف جهانی نیز شناخته می شود، در سال ۲۰۱۵ توسط سازمان ملل متحد به عنوان یک فراخوان جهانی برای اقدامی عملی و پایدار برای پایان دادن و ریشه‌کن کردن فقر، حفاظت از کره زمین و تضمین اینکه تا سال ۲۰۳۰ همه مردم از صلح و رفاه برخوردار شوند، تصویب شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.