چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی/۲

فیوضی: فارابی نیازمند نقشه راه جامع است/ باید مراقب نفوذی ها در نهادهای سینمایی باشیم!

مهدی فیوضی

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینما گفت: بنیاد سینمایی فارابی نیازمند نقشه راه جامع و کاملی است تا بتواند اهداف کلان نظام و انقلاب اسلامی را پیاده سازی کند.

مهدی فیوضی کارگردان سینما در پی برکناری مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی و انتصاب مجید زین العابدین در رأس این نهاد در خصوص لزوم بازیابی هویت بنیاد سینمایی فارابی گفت: بنیاد سینمایی فارابی نیازمند نقشه راه جامع و کاملی است تا بتواند اهداف کلان نظام و انقلاب اسلامی را پیاده سازی کند؛ مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی باید این نقشه راه را ترسیم و تبیین کرده و آن را در اختیار مدیرعامل جدید این نهاد بگذارند.

کارگردان فیلم های سینمایی «محرمانه تهران» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی نقشی بسیار کلیدی و با اهمیت در خصوص سیاست های این نهاد سینمایی دارد. هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی باید بر اساس آرمان ها و اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبادرت به برنامه ریزی کند تا ان شاالله از این طریق بتوانیم شاهد ایجاد تحولات مثبت در این نهاد سینمایی باشیم.

این سینماگر سپس با بیان اینکه فارابی ملزم و موظف است که از تمامی ژانرهای سینمایی حمایت داشته باشد اظهار داشت: این اواخر شنیدم که آقای جوادی قصد داشتند تعداد زیادی فیلم دفاع مقدسی را در این نهاد تولید کنند؛ درست است که توجه به سینمای دفاع مقدس بسیار بااهمیت و ضروری است اما اینکه جای این نهاد با ارگان ها و نهادهایی همچون سازمان اوج، سپاه، بسیج و ارتش اشتباه گرفته شود کاری غلط است!

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: امیدوارم با روی کار آمدن آقای زین العابدین این نگرش غلط در بنیاد سینمایی فارابی از بین برود و سیاست های غلط قبلی اصلاح شود. بنیاد سینمایی فارابی باید بتواند سبد سینمای کشور را از آثار متنوع و ارزشمند در ژانرهای متنوع پر کند و نباید صرفاً از یک ژانر خاص حمایت داشته باشد.

فیوضی در پایان این گفتگو با ذکر این نکته که باید مراقب نفوذی های ضدنظام در نهادهای سینمایی باشیم تصریح کرد: مسئولان امنیتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در نیروهای ذیل خودشان یک بازنگری جدی و اساسی داشته باشند چرا که در برخی از ارگان های سینمایی نفوذی هایی وجود دارند و نمی گذارند کسانی که دغدغه نظام و انقلاب دارند در سینما کار کنند و در نقطه مقابل تنها از افرادی حمایت می کنند که با نظام و انقلاب اسلامی دچار زاویه هستند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.