چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

به سفارش «سازمان هنری رسانه‌ای اوج»؛

کارگردان مستند «زومرهای ایرانی» به سراغ ساخت پرتره شهید «شیخ محمد خیابانی» می‌رود

شیخ محمد خیابانی

سینماپرس: مستند بلند «آزادیستان» که به زندگی سیاسی شهید «شیخ محمد خیابانی» می‌پردازد، در تهران و تبریز در حال تولید است.

به گزارش سینماپرس، مستند بلند «آزادیستان» عنوان مستندی است که قرار است زندگی سیاسی شهید «شیخ محمد خیابانی» را روایت کنند. مستندی که با غفلت و یا سهل انگاری «سازمان هنری رسانه‌ای اوج» تولید آن به کارگردان مستند «زومرهای ایرانی» سپرده شده است. اثری که برای نخستین بار در «جشنواره سینما حقیقت سال ۱۴۰۱» به نمایش درآمد و دانسته یا ندانسته از نظر برخی منتقدان «اسباب وهن جمهوری اسلامی ایران» را پدید می‌آورد. این کارگردان آثار متعدد دیگری نیز در کارنامه خود با سرمایه گذاری نهادهای مختلف دارد و هم اکنون مستند بلند «آزادیستان» را در تهران و تبریز در حال تولید دارد.

شیخ محمد خیابانی از جمله شهدای آزادیخواهی است که همزمان با دوره مشروطه، برای برقراری عدالت و رهایی کشور از دست استعمارگران، تلاش بسیار کرد و سرانجام در این مسیر به شهادت رسید.

این مستند با بازخوانی اسناد و بازنمایی تصاویر مربوط به یکی از مهمترین مقاطع تاریخی، درصدد روشنگری پیرامون نقش دشمنان سلطه‌گر و عوامل داخلی آن‌ها در سرکوب آزادیخواهان مسلمان به ویژه روحانیت روشنفکر دینی است.

عوامل فیلم مستند «آزادیستان» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: امیرحسین خلیل زاده، پژوهش: حسین تورنگ، فیلمبردار: علیرضا اسدنژاد، تدوین: احسان میلانی، صدابرداران: امید اسلامی و امین خواجه وند، دستیار کارگردان: محمد محب، دستیار فنی: امیرحسین عرب، گرافیک: ستاره سهیلی، عکاس: نیما وحیدزاده، طراح بازسازی: حسین تورنگ، تهیه‌کننده: سعید الهی، محصول: سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

نظرات

  • خلیل زاده ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۵:۴۳
    0 0
    این متن رو کی نوشته؟؟ یه خبر می زنید کنارش افترا و تهمت می زنید؟؟؟ رسما در صورت عدم اصلاح ازتون شکایت خواهم کرد. کل کارنامه کاری من در خدمت نظام هست همین دو روز پیش سرتا پای رسانه ملی و پلتفرم ها " ملاقات در مدار بسته" رو در باره رهبرکبیر انقلاب که 6 سال پیش ساختم برای بار هزارم پخش کردن.. حدیث سرو رو کارکردم .. یه لقمه نون حلال رو ده سال کار کردم.. 6000 دقیقه مستند ساختم از بالا تا پایین برای این نظام و مملکته و بر مبنای اهداف نظام ، .. حالا این متن رو میبینم حقا که فرق منافق و دوست معلوم میشه اینجا..

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.