چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

جایگاه اندیشه و آرمان های امام (ره) و انقلاب در سینما/۷

چرخنده: امیدوارم سینمای ایران بتواند در راستای ترویج اهداف و آرمان های حضرت امام و انقلاب اسلامی گام اساسی بردارد

الهام چرخنده

سینماپرس: الهام چرخنده گفت: بی تردید سینمای جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون الطاف حضرت امام خمینی (ره) در اصالت، شکل و محتوا است اما متأسفانه جای فیلم درخور شأن و منزلت ایشان در سینمای کشور خالی است.  

بازیگر فیلم های سینمایی «شب یلدا» و «عشق و جنون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضرت امام خمینی (ره) یکی از انسان های بزرگ در طول تاریخ هستند که همچنان مردم دنیا به ایشان عشق و ارادت ویژه ای دارند. ایشان در تمامی بخش ها و عرصه ها سردمدار مبارزه با انحطاط و واپس ماندگی بودند.

وی در همین راستا ادامه داد: حضرت امام (ره) در بدو ورودشان به ایران اسلامی فرمودند: «ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم!»؛ در واقع آنچه مدنظر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود هویت یابی سینمای ایران و ایجاد عنصر ایمان در این عرصه بود که لازم است امروز هم همچنان توسط مردم و مسئولان پیگیری شود.

چرخنده سپس با بیان اینکه امیدوارم سینمای ایران بتواند در راستای ترویج اهداف و آرمان های حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی گام اساسی بردارد چرا که حاکم بودن شکل و محتوای اسلامی در سینما برای ایشان بسیار مهم بود و در بخشی از اظهارات شان فرموده بودند: «ان شاالله با فساد مبارزه می کنیم؛ مطبوعات را اصلاح می کنیم، رادیو را اصلاح می کنیم و سینما را اصلاح می کنیم چرا که تمام این ها باید به فرم اسلام باشد»

این هنرمند مطرح در پایان این گفتگو تأکید کرد: اولویت ساخت فیلم در سینمای ما باید بر اساس اصل استقلال و آزادی و اندیشه های ناب جمهوری اسلامی ایران از جمله فرهنگ و هویت ملی باشد.

نظرات

  • حسنی ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ - ۱۰:۲۱
    0 0
    خانم چرخنده عزیز از معدود هنرمندان زن هست که پاکدامن وشریف ماند در این سینمای که فقط ۸۰۰ زن با نام جنبش می تو اعلام کردند که مورد تعدی قرار گرفتند . یک عده هم که با کشف حجاب و فساد وطلاق و.‌ ذات خود را نشان دادند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.