سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

مدیر شبکه کودک:

هیچ تصمیمی برای انحلال یا اقدام هیچ کدام از دو شکبه «امید» و «کودک» گرفته نشده است

چرخه ویدئویی شبکه کودک اچ‌دی شد

سینماپرس: محمدصادق باطنی به شایعات و خبرسازی‌هایی که در چند وقت اخیر فضای مجازی و رسانه‌ای را به خودش اختصاص داده، واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، چندی پیش پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در خصوص انتشار خبرهایی از ادغام شبکه‌های کودک و امید واکنش نشان داد.

او به تسنیم گفت "اخبار دقیق را روابط عمومی صداوسیما اعلام می‌کند و به شایعات و شائبه‌ها نباید توجهی کرد. هیچ ساختار و سازوکاری برای ما اصل و اصالت ندارد، آن‌چیزی که برای ما اهمیت دارد آن دو حوزه تحولی در محتوا و رویکرد است. اگر متناسب با تحول در محتوا و رویکرد، نیازمند هر نوع تغییر در ساختار و سازوکاری باشد حتماً اتفاق می‌افتد.

همان‌طور که شاهد بودید در ساختار معاونت سیما سه ساختار جدید ایجاد کردیم؛ مرکز سیمرغ، فیلمنامه و برنامه‌های کوتاه. جایی هم ایجاب می‌کرد دو شبکه (ایران‌کالا و شما) را تعطیل کردیم، یعنی در واقع برای رسیدن به آن هدف تحولی که در دستور کار قرار دارد هر ساختار و سازوکاری که بتواند به تحقق این اهداف کمک کند دستخوش تغییر خواهد شد؛ در واقع یا افزایش و یا کاهش اتفاق خواهد افتاد. "

بعد از این اظهارات چندی بعد دوباره خبری آمد که "حذف شبکه کودک منتفی است اما منحل شدن شبکه امید، شبکه تخصصی نوجوانان به عنوان گزینه اول در دستور کار مدیران صداوسیما قرار گرفته است. بر این اساس، شبکه کودک (نهال و پویا) به کار خود ادامه خواهد داد و امید جای خود را به مرکز تخصصی تولید آثار نوجوانان می‌دهد. "

فضای خبرسازی‌ها به جایی رسید که محمد سرشار در صفحه شخصی‌اش نسبت به تصمیم‌گیری درباره تعطیلی شبکه امید واکنش نشان داد و با تأیید این رویکرد، با انتشار تصاویر و نمودارهایی در این زمینه، دلایلش را تشریح کرد.

او در بخشی از نوشتار خود به این نکته اشاره کرد: «چند روز پیش از سازمان صداوسیما تماس گرفتند و درخصوص تعطیلی شبکه امید نظرم را پرسیدند. این سوال ذهن مرا به یکم شهریور ۱۳۹۵ پرتاب کرد. روزی که با ذوق و شوق فراوان، پخش آزمایشی شبکه امید آغاز شد.

اما چهار سال بعد، در شهریور ۱۳۹۹ با افسوس فراوان، پیشنهاد تعطیلی شبکه امید را به صداوسیما ارائه دادم. نظرسنجی‌ها نشان می‌داد نوجوانان بالای ۱۵ سال شبکه‌های بزرگسال را تماشا می‌کنند و نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال هم ترجیح می‌دهند کانال نهال شبکه کودک را تماشا کنند.

مدیر سابق شبکه کودک بیان کرده است: «معتقدم از ابتدا تصمیم آقای علی‌عسکری و تیم ایشان درخصوص تفکیک کانال امید از شبکه کودک و نوجوان اشتباه بود و اکنون بر آقای جبلی و تیم ایشان واجب است که ایده جدیدی برای برنامه‌سازی مخصوص نوجوانان طراحی کند.»

مدیر سابق شبکه کودک در پایان نوشته است: «لذا تعطیلی شبکه امید و ادغام آن در کانال نهال، یک عقب‌نشینی تاکتیکی برای صداوسیما خواهد بود تا با تجمیع توان خود، حرکت جدیدی را برای نهضت برنامه‌سازی مخصوص نوجوانان آغاز کند.»

محمدصادق باطنی در گفت‌وگویی به همه این خبرسازی‌ها، شایعات و شائبه‌ها پاسخ داد.

او به جمله‌ای بسنده کرد و به خبرنگار تسنیم گفت: "در مورد انحلال شبکه امید و شبکه کودک هرچیزی همه اخبار کذب است. هیچ تصمیمی برای انحلال یا اقدام هیچ کدام از دو شکبه گرفته نشده است. "

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.