جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

با همکاری مشترک «مجلّه بخارا» و «مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی»؛

جشن یکصدمین سال‌روز تولد یک «استاد اعظم» برگزار می‌شود

مراسم تقدیر از حجت الله ایوبی

سینماپرس: جشن یکصدمین سال‌روز تولد «محمّدعلی موحّد» برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مجلّه بخارا با همکاری مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، شب یکصدمین زادروز استاد دکتر «محمّدعلی موحّد» را برگزار می‌کند.

در این مجلس که با حضور شاگردان، دوستان و دوست‌داران برپا می‌شود، اندیشمندان، ادیبان، مولوی‌شناسان، عرفان‌پژوهان، تاریخ‌نگاران، حقوق‌خوانان و فلسفه‌دانان‌ به ایراد سخن خواهند پرداخت.

شب یکصدسالگی «محمّدعلی موحّد» در سلسله شب‌های بخارا، سه‌شنبه، دوم خرداد، ساعت ١٧ در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به نشانی میدان شهید باهنر (نیاوران)، خیابان شهید پورابتهاج (کاشانک)، نرسیده به سه‌راه آجودانیه، شمارۀ ٢١٠ برگزار می‌شود.


محمدعلی موحد، نویسنده، مترجم، حقوق‌دان، مصحح و پژوهشگر، متولد دوم خردادماه ۱۳۰۲ در تبریز است. از او تا کنون آثاری مثل ترجمه «سفرنامه ابن بطوطه»، تصحیح و تعلیق «حدیقةالحقیقه» از ابوالفتح محمدبن شیخ‌الاسلام احمد جام، ترجمه «عدالت و انرژی» از ایوان ایلیچ، «نفت ما و مسائل حقوقی آن»، تصحیح و تعلیق «خُمی از شراب ربانی، گزیده مقالات شمس»، «باغ سبز: گفتارهایی درباره شمس و مولانا»، ترجمه و تعلیق «فصوص‌الحکم، ابن عربی»، تصحیح «رساله در مناقب خداوندگار» از فریدون بن احمد سپهسالار، «در هوای حق و عدالت»، تصحیح و مقدمه «مثنوی معنوی»، «تاملات (مقاله‌ها و خطابه‌ها)» و ... منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.