چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

غیاب محتوای ارزنده در تولیدات سینمایی/۷

حسن زاده: سکولارها و لیبرال ها عرصه فرهنگی را در دستان خود گرفته اند و این وظیفه هنرمندان جبهه انقلاب را سنگین تر می کند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن زاده

سینماپرس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: علیرغم گذشت بیش از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان عرصه فرهنگی و هنری کشور به ویژه عرصه سینما، نشر و... مظلوم مانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با انتقاد نسبت به غیاب محتوای ارزنده در تولیدات سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شاهد یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم؛ در واقع سکولارها و لیبرال ها عرصه فرهنگی را در دستان خود گرفته اند و این وظیفه هنرمندان جبهه انقلاب را سنگین تر می کند تا حضوری جدی تر و غیرتمندانه در سینما داشته باشند. توجه مدیران فرهنگی به محتوای آثار قطعاً لازم و ضروری است. آثار سینمایی باید برای جامعه مفید باشند. اصل باید بر ساخت کارهای فاخر باشد و هرگز نباید دنبال آمار و کارهای تشریفاتی و ویترینی بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه ما در بنیاد شهید از همه فیلمسازان متعهد و انقلابی حمایت می کنیم اظهار داشت: فیلمسازان اگر بیایند و طرح و فیلمنامه های خود را به ما بدهند و آثارشان در راستای سینمای ارزشی باشد حتماً از آن ها حمایت می کنیم. ما معتقدیم ۸۰ درصد وظیفه بنیاد شهید فرهنگی است و امامین انقلاب هم انتظارشان این بوده که این بنیاد شهیدپرور باشد و ترویج فرهنگ شهادت داشته باشد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: بنیاد شهید همه استان ها را موظف کرده تا تولیداتی در راستای ترویج فرهنگ شهادت داشته باشند و در این راستا باید سریال و فیلم سینمایی بسازند. به مدد امام رضا (ع) ما در سال قبل تنها استانی بودیم که توانستیم برای شهدای مان فیلم بسازیم و امیدوارم این اتفاق استمرار پیدا کند چرا که این نوع آثار بسیار مهم و برای جامعه به ویژه نسل جوان بسیار مفید خواهند بود.

وی در پایان این گفتگو افزود: عرصه فرهنگ و هنر عرصه بسیار مهمی است و هرگز نباید آن را به حال خود رها کرد؛ قطعاً در این خصوص نقش مدیران و سیاست گذاران فرهنگی و همچنین هنرمندان متعهد و انقلابی بسیار پررنگ تر است تا جلوی ترویج مفاهیم نادرست در سینما را بگیرند و ارزش ها را در سینما جاری سازند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.