چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

تهیه کننده ویژه برنامه «محفل»:

«محفل» مسابقه نیست بلکه یک «محفل قرآنی» است

برنامه قرآنی «محفل»

سینماپرس: تهیه کننده ویژه برنامه «محفل» گفت: ما یک حرف مبنایی داریم و آن هم این نکته است که قرآن زبان مشترک تمام مسلمانان جهان است. این نکته را همه قبول داریم. پس می‌توان قرآن کریم را به عنوان یک زبان مشترک بین مسلمانان جهان قرار داد که اگر بر روی آن تاکید داشته باشیم، اتحاد مسلمانان را به وجود می‌آورد.

سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی، تهیه کننده ویژه برنامه تلویزیونی «محفل» که از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه سیما رفته است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس در رابطه با نامگذاری «محفل» و نقطه شروع این ویژه برنامه رمضانی گفت: نامگذاری برنامه «محفل» کاملا با فرم و نحوه ساخت مد نظر تیم سازنده آن مرتبط بوده است. «محفل» مسابقه نیست، بلکه یک محفل قرآنی است که در طول مدت زمان پخش برنامه به سوژه‌های مختلف مرتبط با قرآن کریم می‌پردازد.

تهیه کننده «محفل» افزود: در واقع یک محفل قرآنی تدارک دیده شده که افراد مختلفی با حال خوب در آن حضور می‌یابند و از این حیث فضای مسابقه و رقابت و حتی کلاس در این برنامه وجود ندارد، بلکه محفلی قرآنی است که ممکن است در آن نکاتی هم در ارتباط با مسائل مختلف مرتبط با قرآن کریم در آن مطرح شود.

گلپایگانی در رابطه با فرم جدید و نوآورانه برنامه «محفل» گفت: هدف تیم سازنده از ابتدای تولید این بود که چکار کنیم مردم به قرآن نزدیک شوند؟ ولو به قدر یک قدم در افراد و اقشار مختلف تاثیر بگذارد و حال مردم با قرآن خوب بشود. بنابراین به این جمع بندی رسیدیم که در این صورت دستمان برای پرداختن به سوژه‌های مختلف بازتر است. می‌توانیم از کودک ۳ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله در بخش‌های مختلف برنامه بهره ببریم.

*قرآن کریم اتحاد مسلمانان را به وجود می‌آورد

او در رابطه با حضور میزبانان و مهمانانی از کشورهای جهان اسلام و سراسر جهان در این برنامه تصریح کرد: ما یک حرف مبنایی داریم و آن هم این نکته است که قرآن زبان مشترک تمام مسلمانان جهان است. این نکته را همه قبول داریم. پس می‌توان قرآن کریم را به عنوان یک زبان مشترک بین مسلمانان جهان قرار داد که اگر بر روی آن تاکید داشته باشیم، اتحاد مسلمانان را به وجود می‌آورد. بنابراین بر آن شدیم که حتما در برنامه میزبانان و مهمانانی از خارج از کشور در برنامه داشته باشیم.

*انتخاب میزبانانی متناسب با فضای برنامه «محفل»

تهیه کننده «محفل» در خصوص ترکیب میزبانان برنامه نیز گفت: متناسب با فضای برنامه از یک قاری جوان - آقای شاکر نژاد - و از یک استاد پیشکسوت - آقای ابوالقاسمی - برای حضور در برنامه دعوت کردیم. به دنبال یک روحانی بودیم که مفاهیم قرآن را با زبان نسل جوان منتقل کنیم که از آقای قاسمیان در برنامه بهره می‌بریم. آقای «حسنین الحلو» از کشور عراق نیز به عنوان قاری حرم حضرت عباس (ع) و فردی رسانه‌ای در عراق شناخته می‌شود و آقای «رضوان درویش» از کشور سوریه نیز به عنوان استاد لحن در سطح بین المللی مسابقات قرآن کریم شناخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.