شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

نگاهی به گیشه سینماها طی هفته اخیر؛

شکست ۳ فیلم اکران ۱۴۰۲/ وقتی همچنان آثار نامناسب در گیشه ترکتازی می کند!

سالن سینما - ایران مال

سینماپرس: گیشه سینماها طی یک هفته اخیر نشان از شکست حداقل ۳ فیلم اکران نوروزی داشت؛ به نحوی که یکی از آثار تنها ۲۴۱ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت و دو فیلم دیگر روی هم حتی نتوانستند یک دهم درصد جمعیت کل کشور را به سالن های سینما بکشانند.

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «بچه های طوفان» طی یک هفته اخیر تنها ۲۴۱ قطعه بلیت در سراسر کشور فروش داشت تا همچنان وخیم ترین وضعیت فروش را در بین فیلم های اکران نوروزی داشته باشد.

بنابراین گزارش و به استناد آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۲۰ جمعه یازدهم فروردین ماه «عروس خیابان فرشته» حدود ۳۱ هزار مخاطب در سراسر کشور و «غریب» حدود ۴۲ هزار مخاطب داشت تا این دو فیلم اکران نوروزی حتی به میزان یک دهم درصد از جمعیت کل کشور هم طی هفته اخیر فروش نداشته باشند!

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی که یکی از آثار نامناسب اکران شده است توانست حدود ۴۰۷ هزار مخاطب در سراسر کشور داشته باشد! در واقع پر فروش ترین فیلم اکران نوروزی هم حتی نتوانست به میزان نیم درصد جمعیت کل کشور فروش کند. نکته قابل تأمل اینکه همچون سال گذشته این نامناسب است که در گیشه ترکتازی می کند.

مشخص نیست تدبیر مدیران سینمایی کشور برای رفع بحران کمبود مخاطب در سینمای ایران چیست؟ آیا امسال هم همچون سال گذشته شاهد بی تفاوتی مدیران سینمایی نسبت به مقوله رکود مخاطب، رکود گیشه و بیکاری اهالی سینما خواهیم بود؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.