چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

فرمانده سپاه آذربایجان غربی:

اگر جامعه هنری پای کار نیاید «ایثار شهدا» از تاریخ حذف خواهند شد

مجلس؛ انقلاب؛ شهید

سینماپرس: فرمانده سپاه استان شهدای آذربایجان غربی گفت:هنرمندان می‌توانند با بیان سبک زندگی شهدا در حفظ حریم خانواده و گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی تلاش کنند.

به گزارش سینماپرس، سردار حبیب شهسواری با اشاره به حمایت و پشتیبانی سپاه استان آذربایجان غربی از تولید آثار نمایشی درباره شهدا بیان کرد: شهدای بسیاری در استان وجود دارند، که نیاز است با ابزار هنر شناخته شوند، به عنوان مثال شهید ورمزیار یکی از اولین فرماندهان گردان خط شکن لشکر ۳۱ بود، شهید ورمزیار روح بلند و عارفانه‌ای داشت، به طوری که حدود ۷ جلد دفتر خاطرات دارد.

فرمانده سپاه استان شهدای آذربایجان غربی به شهید حمید فتورجی از خوی اشاره کرد و گفت: اگرچه اقدامات متهورانه زیادی در دفاع مقدس داشت، اما مردم خوی او را نمی‌شناسند. این چهره‌ها بکر و ناشناخته هستند، که اگر جامعه هنری پای کار نیاید، ایثار شهدا را نشان ندهند، از تاریخ حذف خواهند شد، گرچه نزد خداوند متعال جایگاه رفیعی دارند، اما در حافظه تاریخی ملت حذف خواهند شد.

وی گفت: سیره شهدا سرمایه‌ای ماندگار است که باید خداوند متعال را بابت آن شکرگزار باشیم، پس لازم است، جامعه هنری برای ماندگار کردن این چهره‌ها وارد عرصه شود. هنرمندان می‌توانند با بیان سبک زندگی شهدا در حفظ حریم خانواده و گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.