دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

اسماعیل خلج:

بازیگران بر روی صحنه زندگی نمی‌کنند بلکه نمایشی از فشرده یک زندگی و رویداد را خلق می‌کنند تا تماشاگران را با نگاهی نو و تازه آشنا کنند

اسماعیل خلج در اختتامیه دومین جشنواره روحانی و سینما

سینماپرس: اسماعیل خلج، نمایشنامه‌نویس و کارگردان صاحب سبک ایرانی، در پیامی روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را که مصادف با هفتمین روز از بهار است، به اهالی این عرصه تبریک گفت.

به گزارش سینماپرس، در متن پیام اسماعیل خلج آمده است:

«امروز، روز جهانی و ملی تئاتر را در این بهار دل انگیز جشن می‌گیریم و ارج می‌نهیم. در این هنر دیرینه سال، در مواجهه های تکرارناپذیر، گروهی از افراد، در یک مکان و یک زمان گرد هم می‌آیند تا نمایشی از فشرده یک زندگی را به تماشا بنشینند. بازیگران بر روی صحنه زندگی نمی‌کنند، بلکه نمایشی از فشرده یک زندگی و رویداد را خلق می‌کنند تا تماشاگران را با نگاهی نو و تازه آشنا کنند. تئاتر زبانی جهانی و ورای گفتگوی روزمره دارد و تلاشی است برای عرضه معنای انسان بودن و صیقل زدن به زنگار روح. توان بالقوه این هنر شگفت برای برقراری پیوند، میان طیف‌های فکری گوناگون در سطحی گسترده بر اهالی تئاتر پوشیده نیست. هنر اصیل تئاتر که از همراهی و هم‌آوایی فرم‌های هنری گوناگون هم سود می‌برد، بر کار گروهی مبتنی است و صلح و سازگاری و توجه به دیگری را به ارمغان می‌آورد. داستان گویی و تخیل و زیبایی از دیرباز در زندگی انسان، نقش محوری داشته و تئاتر هنری است که با بهره‌گیری از تخیل قادر است ما را با خود همراه کرده و رهسپار سرزمین‌های ناشناخته کند و هدایتگر و تعالی بخش باشد. روز ملی تئاتر که مقارن است با بهار طبیعت و نوروز باستانی مجالی است برای ارج نهادن و ستایش این هنر گران سنگ و تأمل درباره نقش و جایگاه آن در جامعه؛ متاسفانه در چند سال اخیر بحران جهانی شیوع کرونا در مقابل این هنر جمعی قرار گرفت و شرایط دشواری را به گروه‌های نمایشی و هنرمندان این حوزه تحمیل کرد. اما یقین داریم اهالی ارجمند تئاتر با بزرگی قلب و بلندی همت، پرچمی از افتخار و پیروزی بر خواهند افراشت و با تمام وجود و با عشق، همانگونه که بارها اثبات کرده‌اند برای شادی و امید مردمان این سرزمین خواهند کوشید و به لطف یزدان، بهار طبیعت و بهار تئاتر، روشن‌تر و پرامیدتر خواهد شد. امیدوارم که در سال پیش رو در کنار یکدیگر با امید و اقتدار آثاری مجذوب کننده، اصیل، تأثیرگذار و تأمل برانگیز خلق کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.