چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

اظهارات قابل تامل تهیه‌کننده سینما؛

عظیمی: همانطور که پخش تلویزیونی «تک تیرانداز» به اکران سینمایی آن آسیب زد تکرار این کار برای فیلم‌های دیگر هم مناسب نیست!

مهدی عظیمی میرآبادی در نشست خبری فیلم سینمایی هایپاور

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم «های‌پاور» معتقد است که نمایش تلویزیونی فیلم‌های جشنواره فجر پیش از اکران عمومی، تدارک و توجیه مالی برای نمایش سینمایی و تبلیغ فیلم را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

به گزارش سینماپرس، اسفندماه سال ۱۳۹۹ سالن‌های سینما هنوز تحت تاثیر شیوع کرونا رونقی نداشتند و در همان مقطع چند فیلم سینمایی که در جشنواره فجر رونمایی شده بودند از جمله «یدو»، «مهران» و «تک تیرانداز» در چند نوبت از شبکه‌های مختلف تلویزیون در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ به نمایش درآمدند. برخی کارشناسان سینمایی معتقد بودند که نمایش این فیلم‌ها در تلویزیون به اکران سینمایی آن‌ها آسیب زد و حالا در نوروز ۱۴۰۲ نیز فیلم‌های «هوک»، «های پاور» و «شماره ۱۰» که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را هم گرفت، برای نمایش در تلویزیون انتخاب شده‌اند.

در این زمینه مهدی عظیمی -تهیه‌کننده فیلم «های‌پاور» در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: این فیلم دو تهیه‌کننده و یک مالک دارد که آقای جوکار به عنوان دیگر تهیه‌کننده فیلم نماینده همه ما هستند و توافق برای پخش فیلم از تلویزیون توسط ایشان انجام شده و من هم پس از توافق‌های اولیه از ماجرا مطلع شدم.

او افزود: اگرچه این تصمیم دیگر قطعی شده ولی به نظرم همانطور که پخش تلویزیونی فیلم «تک تیرانداز» به اکران سینمایی آن آسیب زد، تکرار این کار برای فیلم‌های دیگر هم مناسب نیست چرا که هزینه تبلیغات اکران در سینما را غیرقابل توجیه می‌کند. البته به طور کلی معتقدم این روش درستی نیست که تلویزیون تلاش می‌کند کاستی‌های خود را از طریق پخش فیلم‌های رونمایی شده در جشنواره فجر که هنوز به اکران عمومی نرسیده‌اند جبران کند.

عظیمی در پاسخ به اینکه برخی بر این باور هستند که تصمیم به اکران این فیلم‌ها در تلویزیون از این جهت است که امیدی به فروش آن در اکران عمومی نبوده، گفت: با این نوع اظهارنظرها موافق نیستم چون به نظرم اگر تهیه‌کننده‌ای فکر می‌کند فیلمش در اکران موفق نمی‌شود و آن را بسازد، به سرمایه‌ای که در اختیار دارد، خیانت می‌کند. قطعاً ما هم به اکران فیلم خود امیدوار بودیم ولی فعلاً به طور دقیق نمی‌توان درباره سرانجام وضعیت اکران سینمایی پس از پخش تلویزیونی صحبت کرد.

فیلم سینمایی «هایپاور» به کارگردانی هادی محمد پور و تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی و امیر سرتیپ اباذر جوکار، افتخارات عملیات والفجر ۸ و اعتقادات و دیدگاه‌های شهید ستاری را به نمایش می‌گذارد. در این فیلم بازیگرانی چون اتابک نادری، علیرام نورایی، فرزاد حسنی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، سپیده خداوردی و مهرداد ضیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.