سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

امام خامنه‌ای:

منظور از «تحول» تغییر بخش‌ها و نقاطِ معیوب نظام اسلامی و جامعه ایرانی است/هدف دشمن تبدیل «مردم‌سالاری اسلامی» به حکومت باب میل استکبار است

امام خامنه ای

سخنرانی امام خامنه‌ای به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم مطهر ثامن‌ الحجج حضرت علی‌ ابن‌ موسی‌ الرضا علیه السلام برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، سخنرانی امام خامنه‌ای به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم مطهر حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) در حالی برگزار شد که این دیدار نوروزی در حرم رضوی به مدت سه سال به دلیل رعایت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از فراگیری بیماری کرونا برگزار نشده بود.

گزیده‌ای از بیانات امسال امام خامنه‌ای به شرح زیر است:

مهمترین بخش‌های بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در نخستین روز سال ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی به شرح زیر است:

-این دو سه سال یک ابتلای عمومی وجود داشت که به حمدالله تا حدود زیادی مهار شده است من همین جا وظیفه خودم می‌دانم که از همه کسانی که در مهار این بلیه عمومی و بیماری تلاش کردند صمیمانه تشکر کنم.

- در گذشته چند بار در سخنرانی‌های عمومی راجع به تحول در جامعه و نظام صحبت کردم امروز با خصوصیات بیشتری در این زمینه صحبت می‌کنم این لازمه اهمیت مساله است، مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح شود تا با نیازهای اساسی آشنا شود.

- اگر افکار عمومی از یک فکر استقبال نکند این فکر به عمل و تحقق نمی‌رسد صرفا یک امواجی در فضا خواهد بود. چیزی انسان می‌گوید و فراموش می‌شود برای این که خواسته‌ها و مطالبات بزرگ تحقق یابد باید با مردم مطرح شود.

- آنچه دشمن دنبالش است و اسمش را دگرگونی می‌گذارد تغییر هویت جمهوری اسلامی است، هدف آنان حذف همه چیزهایی است که مردم را به یاد انقلاب و اسلام می‌اندازد با تکرار نام و مطرح شدن تعالیم امام(ره)، با مساله ولایت فقیه، ۲۲ بهمن، روز قدس و انتخابات جمهوری اسلامی و حضور پرشور مردم مخالفند. با هر چیزی که نشانه اسلام، انقلابی و جمهوری اسلامی در آن پرنگ است مخالفند. نظرشان تغییر این چیزهاست اگر اسم تحول و تغییر ساختار را می آورند مقصودشان این است که آنها را تغییر دهند که باید بدانند این موارد نقاط قوت جمهوری اسلامی است.

-هدف دشمن تبدیل مردم سالاری اسلامی به حکومت باب میل استکبار است. آن‌ها در ایران به دنبال این هستند که حکومتی بیاید که باب میل استکبار باشد یا یک حکومت فردی بیاید یعنی فردی مطیع سرکار بیاید یا حکومت به ظاهر دموکراسی فریب و دروغ سرکار بیاید تا در مشت آنان باشد و بر طبق میل آنان حرکت کند.

-بعضی دلسوز و علاقه مند به نظام هستند ولی گاهی غفلت می‌کنند. برای این که یک حرکت خوب و اصلاحی را انجام دهند بی‌دقتی می‌کنند و به نقاط قوت ضربه می‌زنند باید مراقبت کنند. اگر بخواهیم به نقاط قوت ضربه وارد نشود باید نقاط قوت را بشناسیم.

-یکی از مهمترین نقاط قوت ملت ایران این است که جامعه اسلامی ما بنیه درونی اش قوی و مستحکم است. این استحکام بنیه نظام اسلامی ناشی از ایمان است. مردم ایران مردمی مومن با عزت نفس هستند. این موارد موجب شده که ساخت درونی ملت ایران استحکام یابد. نشانه این استحکام، غلبه ملت ایران بر زنجیره خصومت‌های پی در پی چند ده ساله هست. شما کدام کشور و انقلاب را سراغ دارید که توانسته باشد سال‌های متمالی در مورد ضربات قدرتمندترین کشورهای دنیا بایستد و مقاومت کند و به زانو در نیاید.

-ملت ایران در مقابل این زنجیره طولانی، توطئه‌ها و حیله های دشمن توانست محکم بایستد. در مقابل کودتا، تحریم، فشارهای سیاسی و تهاجم رسانه ای ایستاد. آنان تهاجم‌های رسانه ای برای ایران هراسی راه انداختند این تهاجم رسانه ای بی سابقه است کدام ملت توانسته در برابر توطئه‌های امنیتی ایستادگی کند به جز ملت ایران که این نشانه استحکام درونی است.

-در همین اغتشاشات اخیر همه وارد شدند رییس جمهور کشوری مثل آمریکا صریحا از اغتشاشات درونی کشور پشتیبانی کرد. بعضی از کشورهای اروپایی روسای جمهور و دولتشان سریعا از این اغتشاشات که درصد اندکی از ملت ایران بودند حمایت کردند نه فقط حمایت زبانی، بلکه حمایت‌های تسلیحاتی و مالی کردند. یعنی در واقع خودشان را آماده کردند به خیال خودشان جمهوری اسلامی را ضعیف کنند اما آنچه در صحنه اتفاق افتاد به عکس چیزی بود که خواسته بودند. جمهوری اسلامی نشان داد قوی است.

-غربی‌ها پیش تر تلاش کردند ایران را منزوی کنند. آنچه رخ داد نتیجه عکس داد بله رابطه ما با غربی‌ها ضعیف شد اما رابطه خود را با آسیا صد درصد محکم تر کردیم. بعد از این هم این را ادامه می‌دهیم. ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فنی و علمی را با بخش مهم کشورهای آسیا ادامه می‌دهیم. در بخشی از پیمان‌های مهم عضو شدیم. دشمن می‌خواست ما را منزوی کند و نتوانست روابط ما با ملت‌ها و دولت‌های منطقه تقویت شد. با آفریقا و آمریکای لاتین ارتباطات قوی جزو برنامه ماست البته با اروپا هم قهر نیستیم. هر کدام از دولت و کشورهای اروپایی سیاست‌های آمریکا را کورکورانه تبعیت نکنند با آنها هم حاضریم کار کنیم این پیشرفت‌ها نشانه بنیه محکم ایران است که در سایه ایمان به وجود آمده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.