شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

وزیر ارشاد:

«قرآن» و حوزه فعالیت‌های آن در صدر امور برنامه‌های وزارتخانه قرار دارد

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این موضوع که حوزه فعالیت‌های قرآنی می‌بایست متمرکز شود، گفت: گام‌های ابتدایی طرح نوین آموزش قرآن کریم «بشری» با اقدام جهادی خادمان قرآن و عترت به خوبی برداشته شده است بطوری که این طرح در استان‌های مختلف بازخوردهای بسیار خوب و مثبتی داشته است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه ۲۶ اسفند ماه در دیدار با متولیان و بانوان خادم طرح آموزش قرآنی بشری ضمن تجلیل از تلاش های جهادگرانه خادمان قرآن کریم این طرح گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید به موضوع فعالیت های قرآنی نگاهی استعلایی است بطوری که قرآن و حوزه فعالیت های آن در صدر امور برنامه های وزارتخانه قرار دارد و تمام تلاش مان این است که در این مسیر با ثبات تر از همیشه گام های استواری برداشته شود.

اسماعیلی با بیان اینکه وزارت فرهنگ به دنبال توسعه حوزه معارف قرآنی است، تصریح کرد: فعالیت های قرآنی می بایست در دوره جدید گسترش جدی تری به خود بگیرد و در این راستا برخی مشکلات بودجه ای بر سر راه قرار دارد که با جدیت به دنبال مرتفع کردن مشکلات بودجه ای حوزه قرآن و عترت هستیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به این موضوع که حوزه فعالیت های قرآنی می بایست متمرکز شود، خاطرنشان کرد: گام های ابتدایی طرح «بشری» با اقدام جهادی خادمان قرآن و عترت به خوبی برداشته شده است بطوری که این طرح در استان های مختلف بازخوردهای بسیار خوب و مثبتی داشته که این مسئله گسترش هر چه بیشتر اقدامات این طرح را الزامی می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ برای تعالی حوزه قرآن و عترت برنامه های خوبی تدارک دیده است و راه اندازی بنیاد قرآنی یاسین یکی از همین برنامه ها به شمار می‌رود که امیدواریم به توسعه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه قرآن و عترت بی انجامد.

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت برپایی باشکوه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در استان های مختلف گفت: مجموعه وزارت فرهنگ سال جدید را با برنامه مهم نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آغاز می کند که این اتفاق را باید به فال نیک گرفت تا سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه قرآن و عترت باشیم.

همچنین علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح «بشری» به عنوان یکی دیگر از طرح های اصلی معاونت در راستای ترویج فرهنگ قرآن تصریح کرد: «طرح بشری» هم اکنون در استان های مختلفی در حال برگزاری است. هدف این طرح شناسایی نوجوانان قاری، حافظ و آموزش قرآن با بهره‌گیری از مکتب پیامبر اکرم(ص) است چرا که آموزش قرآن باید باعث انتقال آیات قرآن از قلب معلم به قلب متعلّم گردد و متعلّم قرآن نیز چون معلّم خود، حامل آیات الهی گردد. در یک سال گذشته نیز بیش‌از چهار هزار مربی در این طرح آموزش دیده اند.

وی همچنین با بیان اینکه طرح بشری می بایست با همراهی سایر نهادها به نهضت بزرگی برای آموزش قرآن کریم بدل شود، گفت: در نمایشگاه پیش روی قرآن کریم نیز کارگروه ویژه ای برای این طرح قرآنی در نظرگرفته شده است.

در پایان این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بانوان خادم قرآنی فعال طرح «بشری» تجلیل کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.