دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی:

برای سیاست گذاری فضای برودبند باید فکر کرد تا تعامل بین پلتفرم‌های انتشار و سیاستگذار درست شکل بگیرد

سلیم غفوری در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: سلیم غفوری قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی بیان کرد که سیاست‌هایی که در حوزه پلتفرم‌ها و شبکه نمایش خانگی اعمال می‌شود سلبی نیست.

به گزارش سینماپرس، سلیم غفوری قائم مقام معاون سیما طی بازدید از غرفه‌های نمایشگاه رصتا به مهر گفت: در سال‌های اخیر بحث پلتفرم‌های انتشار خیلی گسترش پیدا کرد که البته روند جهانی است که در کشور ما هم رو به رشد بود.

وی با اشاره به قابلیت‌های متنوع این پلتفرم‌ها اضافه کرد: برخی از پلتفرم‌های انتشار چند کاربری شده‌اند و همه چیز منتشر می‌کنند این نمایشگاه هم این قابلیت‌ها را معرفی می‌کند تا مردم و سیاستگذاران بیشتر با این موارد آشنا شوند.

غفوری با اشاره به روند رو به توسعه وی او دی‌ها یادآور شد: گسترش پلتفرم‌ها در دنیا هم یک روند جهانی است، فضای برودبند رو به گسترش است و از فضای سنتی یا برودکست پیشی گرفته است. در کشور ما هم برای سیاست گذاری باید فکر کرد تا تعامل بین پلتفرم‌های انتشار و سیاستگذار درست شکل بگیرد.

قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی درباره سیاستگذاری ها در این حوزه و تاکید بر اینکه بیشتر ایجابی است تا سلبی تصریح کرد: همانطور که در وزارت ارشاد معاونت مطبوعاتی را داریم و سیاستگذاری این حوزه را دارد رسانه‌های مکتوب هم کار خود را جلو می‌برند اما لازم است تابع چارچوب و سیاست مشخصی باشند تا به تنش و چالشی نرسند.

وی اضافه کرد: برخی تنش‌ها ممکن است باعث شود جامعه واکنش منفی نشان دهد و هم ابعاد حقوقی پیدا کند اگرچه چند سالی از حضور پلتفرم‌ها گذشته است اما چون هنوز این رسانه‌ها نوپا هستند باید سیاست درست شکل بگیرد.

غفوری تصریح کرد: نقش این سیاست‌ها تعادلی است که بتواند کار را به درستی پیش ببرد و هم موجب ضررهای بعدی برای طرفین نشود. نباید تصور شود سیاست‌ها جنبه سلبی دارد اتفاقاً با رعایت اینها می‌توان مسیری را پیش برد که حقوق کاربر زیر سوال نرود و بازی دو سر باخت برای کاربر و پلتفرم نباشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.