دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

به دنبال دستور صریح «رئیس دستگاه قضا»؛

سلبریتی هتاک و التهاب آفرین مورد برخورد قضایی قرار خواهد گرفت؟

رضا کیانیان

سینماپرس: پس از آنکه رئیس دستگاه قضا به صراحت اعلام نمود کسانی که در مسئله مسمومیت دانش آموزان همراه با دشمن التهاب آفرینی می‌کنند مورد برخورد قرار می‌گیرند حالا باید منتظر ماند و دید که این دستور به چه صورت در مورد سلبریتی‌های هتاکی همچون رضا کیانیان اعمال خواهد گردید و یا آنکه به واسطه ندانم کاری سازمان سینمایی و فشار شاه نشینان خانه سینما همچنان سلبریتی ها از قانون‌مداری فرار خواهند کرد؟

به گزارش سینماپرس، روز گذشته بود که رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلوزیون در واکنش به مسمومیت دانش آموزان دختر در کشور، تصویری طراحی شده و البته توهین آمیز علیه نیرو های امنیتی را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرد. تصویری که اصل آن توسط دنیا مدنی، بازیگر سینما، در پست اینستاگرامی منتشر شده بود و کیانیان آن را بازنشر داد. تصویری فتوشاپی که همراستا با اتهامات کذب رسانه‌های معاند طراحی و منتشر شده بود و این سلبریتی نیز با بازانتشار آن رسما مدعی شده بود که مسمومیت دانش آموزان برگردن نیروهای امنیتی و انتظامی کشور می‌باشد.

سلبریتی هتاک و التهاب آفرین مورد برخورد قضایی قرار خواهد گرفت؟

انتشار این استوری اگر چه بار دیگر موجب شد تا بار دیگر دغدغه مندان فرهنگی نسبت به آثار مخرب ول نمودن سلبریتی‌ها در کشور واکنش نشان دهند و بابت عدم برخورد با سلبریتی‌هایی همچون رضا کیانیان توسط نهاد های مربوطه گله کنند. فردی که در ماجرای فتنه مهرماه نیز از حضور پررنگی برخوردار بود اما با این همه نه تنها مورد مواخذه واقع نشد؛ بلکه توسط «انجمن سینمای جوان» موقعیت ویژه ای برای او تدارک دیده شد تا در فرایند سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بتواند با سینماگران جوان در قالب سلسله نشست‌های «۲۰-۳۹» گفتگو نماید و ...

سلبریتی هتاک و التهاب آفرین مورد برخورد قضایی قرار خواهد گرفت؟

اما حالا غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر دوشنبه در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف خبر امیدوار کننده‌ای را اعلام و به صراحت اظهار نمود: کسانی که همراه با دشمن التهاب آفرینی می‌کنند مورد برخورد قرار می‌گیرند در هر استانی یک شعبه در مرکز اختصاص یابد تا این افرادشایعه پراکن احضار شوند اگر مطلبی بدون استناد بیان شده که بر دلهره جامعه بیافزاید نباید از آنان گذشت حتماً در اصفهان هم‌شعبه خاص تشکیل دهند. حرفشان شنیده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای افزود: اولین مسئله‌ای که این روزها همه با آن درگیر هستیم مسئله مسمومیت دانش آموزان در مدارس است که از شهر قم در آذر ماه شروع شد و متأسفانه تا امروز ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: این مسئله با توجه به اینکه با جان انسان‌ها و ثانیاً با روان همه افراد ارتباط دارد فوق العاده حائز اهمیت است و همه دستگاه‌ها برای حل این مشکل نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: موضوع مسمومیت‌ها به نظر می‌رسد سازمان یافته است و کاری است که دشمن نهایت بهره برداری را از این مسئله می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای ادامه داد: در این ماجرا ملاحظه می‌کنید سرویس‌های مختلف و دشمنان جمهوری اسلامی در ماه اخیر چه حرف‌هایی زدند و چه موضع گیری‌هایی کردند و متأسفانه برخی افراد غافل و وابسته هم در داخل همان خط التهاب و ایجاد ترس و دلهره را دنبال کردند.

وی افزود: نهایت تلاش انجام می‌شود تا عوامل و علت اصلی مسئله شناسایی شود و امید است بزودی به جمع بندی برسد؛ هفته‌ای نیست که در وزارت کشور گزارشات جمع بندی نشود و با برخی عوامل برخورد شده و در مجموع اقدام همه جانبه صورت می‌گیرد.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که این اقدام یکی از مصداق‌های روشن افساد فی الارض در قانون است و عواملی که دستگیر شوند جزو کسانی هستند که بی تردید جزو مفسد فی الارض اند و یقیناً قوه قضائیه بصورت کاملاً ویژه و خارج از وقت رسیدگی می‌کند و عناصری که به هر نحوی در این کار به دخیل هستند به اشد مجازات که قانون پیش بینی کرده محکوم و با آنان برخورد قاطع خواهد شدو هیچ گونه اغماض نخواهد شد.

همچنین وی تصریح کرد: برخی مسائلی که امروز شاهد هستیم اساس کار آن دشمنی با نظام و ارزش‌هاست.

نظرات

  • ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۰۰:۵۷
    0 0
    آقای کیانیان عزیز من همیشه بازی شما را دوست داشتم اما توهین شما به نیروهای یگان ویژه نابخشودنی است. تا همین دیروز افرادی کا افکاری مثل شما داشتند پلیس های ما را چون شعبان بی مخ با قمه تکه تکه کردند و اماج بدترین ناسزاها قرار دادند. کار که به مسمومیت رسید .همین شماها پلیس را نقد کردید که چرا مسببین را نمیگیرند و امروز که پیس به سرنخهایی واضح رسیده از ترس رو شدن دستتان باز انها را متهم نیکنید تا فرار به جلو داشته باشید؟؟؟؟ گاهی فکر میکنم بخشش شما توسط رهبری اشتباه بوده و در همان سالها باید محاکمه میشدید!!! لطفا دستتان را از روی ماشه تفنگی که به سمت پلیس مان نشانه رفته بردارید همین دلاورمردان اگر نباشند، چه بسا که ناموس شما هم به کنیزی داعش برود!
  • ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۰۰:۵۷
    0 0
    چه عجب!!
  • ناشناس ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۰۶:۳۵
    0 0
    چقدر برای خودم و امثال خودم متاسفم که بدون تحقیق و بررسی در مورد امثال شما ندانسته طرفدار و هوادار شما شدیم، چقدر شما و امثال شما منفور هستید شایدم نبودید ولی شدید چطور با استوریها و حرفه ای صد من یک غاز چرندیات گرفتید و میگید دیگه امثال ماها از دست تون خسته شدیم یا ساکت شید یا برید بگذارید مردم در آرامش زندگی کنند،برید همانجایی که جاتون و همه مردم و شاد کنید
  • محمدی ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ - ۰۹:۰۳
    0 0
    متاسفانه سلبریتیها یله و رها هستند و با جرایم انها برخورد نمیشود این باعث جریح تر شدن خلافکاران گزدیده است قانون برای همه باید یکسان باشد سلبریتی یا غیر سلبریتی نباید فرق داشته باشند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.